F
Falk
Har en tvååring som inte har visat ett enda steg trav i hagen! Skritten är passtaktig, tölten är passtaktig men galoppen är ganska fin dock lite "stöpplig"..... Han är inte så framåt överhuvudtaget och alla gångarter går i sakta tempo och ganska kantigt och dåligt lyft... Vad kan jag göra, eller finns det något jag kan göra nu när han är så pass ung, kan det komma att ändra sig och han hittar traven eller ska jag börja träna typ cavaletti redan nu??? Har ni haft någon sådan här häst och hur har dessa hästar blivit sedan när ni börjat rida och så? Kan det bli väldigt svårt att få en sådan här häst i trav och rena gångarter när det är dags för inridning, eller kan det komma att ändra sig med tiden,, får lite panik eftersom han redan är två år och inget pekar FÖR honom....
Lite knepigt kanske utan att ha sett han men jag är tacksam för alla tips och funderingar jag kan få ta del av:-)
Skickar med en bild på honom för att se om kanske ni ser något i hans exteriör som kan vara en väldig nackdel Rubin
Lite knepigt kanske utan att ha sett han men jag är tacksam för alla tips och funderingar jag kan få ta del av:-)
Skickar med en bild på honom för att se om kanske ni ser något i hans exteriör som kan vara en väldig nackdel Rubin