Ungefärlig kostnad hos veterinären

MiniLi

Trådstartare
Camaro har legat inne i natt för ormbett. Vi åkte in vid 20,30 igår och hon har sedan spenderat natten. Förhoppningsvis får vi hämta henne i em.
Jag tror inte att de har behövt ge motgiftet, det skulle vi nog fått veta.
Annars har hon fått smärtstillande och dropp.

Vad kan man tänkas komma upp i för kostnad?
Hon är ju självklart försäkrad men det är delvis rörlig självrisk och jag vill vara säker på att ha med mig tillräckligt med pengar när jag ska hämta henne..

Sv: Ungefärlig kostnad hos veterinären

Helt omöjligt att svara på, det skiljer något kopiöst mellan olika veterinärstationer.

Ring och fråga!
Jag frågar alltid innan besöket, ber dem ge mig ett maxpris. Och vet många som, när hunden som i ditt fall varit inlagd, ber veterinären hålla ägaren underrättad om löpande kostnader också.

Så långt tänkte inte jag. Kan ringa nu och fråga..

Jag slutar aldrig att förundras över hur billigt det är med veterinärvård för hund!
Hela hennes besök går inte ens på 5000 kr! Då kom vi in på jourtid, och hon kommer totalt nästan ha spenderat ett dygn på plats.
Jag jämför ju såklart med häst där ett enda besök på dagtid enkelt blir dubbla summan..

Känner igen det, bra att det är åt det hållet;).Hade min inlagd över en helg(fred-sönd), och blev chockad när veterinären sa att summan "bara" blev 3900, jag hade målat upp i huvudet runt 9000. Men där va inte stationärvården alls dyr, dom rönkade, satta smärtlindring och hon va på observation. Hoppas du får hem vovven i dag och att hon nu mår bra:).

aha, det var så man skulle gjort! Skaffat häst först så att veterinären känns billigare :p

Skämt åsido, hoppas hunden mår bra nu.

Ja precis. ALLT känns hur billigt som helst om man jämför med häst :D

Hon är hemma nu och mår bättre. Visserligen väldigt gnällig och lite ledsen men jag hoppas hon snart är sig själv igen.
Nu ser vi fram emot (eller inte) att hålla hunden lugn i en månad. Hur ska detta gå? :eek:

Liknande trådar

Hundhälsa Min vovve blev inlagd i går på eftermiddagen efter flera dagars diarré. Hämtade honom på kvällen då han fick permis över natten, men...
2
Svar
34
· Visningar
17 916
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 763
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka