Ungdomsledar kurs....

P

Patrioten

Jag undrar om det ingår ridning i kursen eller bara teori? Har hört olika saker nämligen... :confused:

Sv: Ungdomsledar kurs....

När jag gick den utbildningen för ca 6 år sen var det ingen ridning, men nu vet jag inte!

Jag gick den för ett par år sedan och då var det inte heller nån ridning

Det tror jag inte. Ska gå ULK:en den 23-24 oktober i Örebro distriktet och jag tror bara att det är ren teori, inte att vi ska få hålla på med hästar överhuvudtaget. Men det är klart att det kanske finns i något enskilt distrikt att deltagarna får rida för skojs skull, eller? I alla fall så är det väl inget som ska ingå i utbildningen.

ULK-kurserna innehåller ingen ridning. De består av tre helger med ganska stort mellanrum (kan det vara ett halvår eller nåt?) så man kan praktisera emellan.
När jag gick HULK (förberedande till ULK) så fick man dock rida en kort lektion första kvällen, fast det kunde man lika gärna varit utan. Alla var på så olika nivå, det kändes väldigt onödigt.

på varken HULK eller ULK har det varit någon ridning..däremot när jag gick HULK var vi ute i stallarna på lindetravet o kollade lite o gjorde bla exteriör bedömningar av hästar, men inget ridande.

cactuspower skrev:
Det tror jag inte. Ska gå ULK:en den 23-24 oktober i Örebro distriktet och jag tror bara att det är ren teori, inte att vi ska få hålla på med hästar överhuvudtaget. Men det är klart att det kanske finns i något enskilt distrikt att deltagarna får rida för skojs skull, eller? I alla fall så är det väl inget som ska ingå i utbildningen.

Är man fortfarande på Fellilngsbro Folkhögskola o går den? Eller vart är man nu för tiden?

Namkos skrev:
Är man fortfarande på Fellilngsbro Folkhögskola o går den? Eller vart är man nu för tiden?

ULK kurserna är överallt i hela sverige, de beror på vart man bor!!

Men jag tror hon syftade på om det fortfarande var i Fellingsbro, just beträffande ÖREBRO distriktet (hade ju nämt örebro distriktet ovan.)

cactuspower skrev:
Men jag tror hon syftade på om det fortfarande var i Fellingsbro, just beträffande ÖREBRO distriktet (hade ju nämt örebro distriktet ovan.)

Jo hon menade Örebro...

Tack Cactus!

Jag ska gå HULK imorgon! Då är det ridning, ULK har ingen ridning eftersom det mest handlar om att leda barn.
Hästungdomsledarkurs heter det ju :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar