Unga killar idag - inte ett dugg bättre än gårdagens?

Nej som curvy är hon inte någon bra förebild hon är bara ett exempel på vad tjejer nu för tiden idealiserar och hon är "mer curvy" än de extremt smala ideal som gällde tidigare.

Det är fortfarande extremt smala ideal som gäller. Skillnaden är hårfin. "Heroin chic" var fruktansvärt men på något vis var det ändå ärligt. Nu photoshoppas alltför synliga revben och höftben bort medan bröst och rumpa kan fyllas ut lite vid behov. Resultatet blir något ännu mer ouppnåeligt - sjukligt smal utan att se sjuklig ut.
 
Nej som curvy är hon inte någon bra förebild hon är bara ett exempel på vad tjejer nu för tiden idealiserar och hon är "mer curvy" än de extremt smala ideal som gällde tidigare.

Sen var anorexiasmal klumpigt uttryckt av mig eftersom man inte nödvändigtvis behöver vara smal för att lida av anorexia.

Jag håller med om att idealen generellt sett är i smalaste laget och framförallt att de är och ser ohälsosamma ut. Lite beroende på person så kan man ju vara olika grader av smal rent naturligt men oftast är modellerna bara smala på ett ohälsosammt sätt.

Förhoppningsvis kan vi glida mer mot ett ideal där en hälsosam kropp premieras, en som klarar av att vara aktiv, kvinna och även mamma.
Men alltså. Menar du på allvar att kvinnan på bilderna är kurvig?

Bilden från VS tangerar utan tvekan "anorexiasmal". Det går inte att vara längre från kurvig utan att se ut som ett skelett.
 
tydligen inte, om du läser http://www.bukefalos.com/threads/un...re-an-gardagens.1455161/page-24#post-18345805 så skulle du inte fråga vad du frågade.
Men du tog upp henne som ett ideal som skulle vara "kurvig" med stor rumpa osv. Och sen slingrar du dig med att hon är "mer kurvig", men inte kurvig?
Hon är toksmal!
Ingen människa ser ut sådär på normal kost! Kvinnor kan inte vara sådär smala i midjan naturligt med en normal fettprocent.

Så jävla illa av dig att ens lyfta henne som något "bättre" än kassa ideal.
 
Men du tog upp henne som ett ideal som skulle vara "kurvig" med stor rumpa osv. Och sen slingrar du dig med att hon är "mer kurvig", men inte kurvig?
Hon är toksmal!
Ingen människa ser ut sådär på normal kost! Kvinnor kan inte vara sådär smala i midjan naturligt med en normal fettprocent.

Så jävla illa av dig att ens lyfta henne som något "bättre" än kassa ideal.
Nej det gjorde jag inte det är en tolkning av dig. Jag angav henne som mer av botten (dvs det smalaste) av det smala idealet nu, sedan finns det kurvigare tjejer än henne som även anses vara ideal men det är väldigt sällan smalare än henne ses som ideal idag. Underklädesmodellerna osv är lite ute nu och är mer ett dinosaurideal, tjejer lever på instagram osv för att hitta sina förebilder nu. Hon är mer kurvig än de smala modellerna.

Läs mina posts i sin helhet snarare än att medvetet försöka hitta något fel med dessa, du ser att jag även nämner att förhoppningsvis kommer vi även gå mot mer hälsosamma ideal.
 
Nej det gjorde jag inte det är en tolkning av dig. Jag angav henne som mer av botten (dvs det smalaste) av det smala idealet nu, sedan finns det kurvigare tjejer än henne som även anses vara ideal men det är väldigt sällan smalare än henne ses som ideal idag. Underklädesmodellerna osv är lite ute nu och är mer ett dinosaurideal, tjejer lever på instagram osv för att hitta sina förebilder nu. Hon är mer kurvig än de smala modellerna.

Läs mina posts i sin helhet snarare än att medvetet försöka hitta något fel med dessa, du ser att jag även nämner att förhoppningsvis kommer vi även gå mot mer hälsosamma ideal.
Jag vet vad unga tjejer kollar efter på sociala medier. Och jag vet att det är sjukt och ohälsosamt.
Jag vet också att det florerar "utmaningar" om thigh gap eller tex kunna lägga en rad med pengar på sina nyckelben.

Du skrev de här inläggen initialt i frågan:
Det beror lite vilka ideal man väljer att titta på också. Curvy/stor rumpa är ett mer aktuellt ideal än thigh gap.

Är nog fler som kollar på Kendall Jenner än på VS för ideal.

I mina ögon är det väldigt tydligt.
 
Jag vet vad unga tjejer kollar efter på sociala medier. Och jag vet att det är sjukt och ohälsosamt.
Jag vet också att det florerar "utmaningar" om thigh gap eller tex kunna lägga en rad med pengar på sina nyckelben.

Du skrev de här inläggen initialt i frågan:




I mina ögon är det väldigt tydligt.
Jag har klargjort hur jag menade. Om du vill leta luckor i vad jag skrev så får du väl göra det.
 
Då är det lite märkligt att det finns delar av skönhetsideal som inte går att uppnå för den absoluta majoriteten av kvinnor utan att väga ohälsosamt lite, t ex thigh gap.

Så länge du inte tar det till en extrem är det för hälsan bättre att följa skönhetsidealen än att inte göra det. Om du ser folk som struntar i skönhetsidealen så är de ofta groteskt överviktiga.

Sedan är inte skönhetsidealen de samma i olika delar av samhället. Om du exempelvis skaffar extrem timglasfigur på arbetsmarknaden så uppfattas du inte som seriös såvida du inte är nakenmodell eller porrskådis. Om du har size 0 uppfattas du som underviktig om du inte jobbar som klädmodell.
 
Senast ändrad:
Så länge du inte tar det till en extrem är det för hälsan bättre att följa skönhetsidealen än att inte göra det. Om du ser folk som struntar i skönhetsidealen så är de ofta groteskt överviktiga.

Sedan är inte skönhetsidealen de samma i olika delar av samhället. Om du exempelvis skaffar extrem timglasfigur på arbetsmarknaden så uppfattas du inte som seriös såvida du inte är nakenmodell eller porrskådis. Om du har size 0 uppfattas du som underviktig om du inte jobbar som klädmodell.

Hur kan du se vilka som struntar i skönhetsidealen och vilka som inte gör det?

Att vara underviktig är skadligt för hälsan och studier visar att det är värre än att ha en lätt övervikt. Man behöver inte vara size 0 för att vara underviktig.
Att man inte uppfattas som seriös på arbetsmarknaden för att man ser ut på ett visst sätt är bara tragiskt. Återigen döms kvinnor för hur de ser ut - antingen är man bimbo eller seriös... :wtf:
Samhällets skönhetsnormer gäller f ö oavsett om jag är på arbetet eller inte. Smal är snygg.
 
Så länge du inte tar det till en extrem är det för hälsan bättre att följa skönhetsidealen än att inte göra det. Om du ser folk som struntar i skönhetsidealen så är de ofta groteskt överviktiga.
Hur vet du att orsaken till övervikten är att de struntar i skönhetsidealen?

Kan inte att skita i skönhetsidealen, men bara äta bra mat och röra sig lagom mycket vara en bättre väg till hälsa?
 
Hur vet du att orsaken till övervikten är att de struntar i skönhetsidealen?

Kan inte att skita i skönhetsidealen, men bara äta bra mat och röra sig lagom mycket vara en bättre väg till hälsa?

Och slappna av, ha roligt och tycka om sig själv. :D

carbs-do-not-lie-e1501289301422-500x265.jpg
 
Hur vet du att orsaken till övervikten är att de struntar i skönhetsidealen?

Kan inte att skita i skönhetsidealen, men bara äta bra mat och röra sig lagom mycket vara en bättre väg till hälsa?

Skönhetsidealen är en motivation och belöning. Det positiva med skönhetsideal är att det hjälper människor att hålla sig fit.
 
Skönhetsidealen är en motivation och belöning. Det positiva med skönhetsideal är att det hjälper människor att hålla sig fit.

Om det var en motivation och belöning som fungerade så skulle det väl inte finnas några problem med fetma? Låter dessutom ruggigt att man ska hålla sig i form för någon annans skull. Men visst, jag känner igen det från när jag led av ätstörningar efter att jag skulle gå ner några kilo för att komma närmare idealet. Nog blev man motiverad och belönad alltid av allt beröm man fick. Att jag mådde sämre än innan jag gick ner i vikt var det ingen som frågade efter. Flera års stört förhållande till mat för att jag kände att mitt utseende inte dög och fick det bekräftat när jag gick ner i vikt.

Att träna blev förresten inte roligt förrän jag fått ett normalt förhållande till mat igen. Om jag ska hålla mig fit är det för att jag behöver/vill vara det, inte för att passa in i någon mall.
 
Om det var en motivation och belöning som fungerade så skulle det väl inte finnas några problem med fetma? Låter dessutom ruggigt att man ska hålla sig i form för någon annans skull. Men visst, jag känner igen det från när jag led av ätstörningar efter att jag skulle gå ner några kilo för att komma närmare idealet. Nog blev man motiverad och belönad alltid av allt beröm man fick. Att jag mådde sämre än innan jag gick ner i vikt var det ingen som frågade efter. Flera års stört förhållande till mat för att jag kände att mitt utseende inte dög och fick det bekräftat när jag gick ner i vikt.

Att träna blev förresten inte roligt förrän jag fått ett normalt förhållande till mat igen. Om jag ska hålla mig fit är det för att jag behöver/vill vara det, inte för att passa in i någon mall.

Det hjälper inte alla men många.

Bullemi och anorexia är en nackdel med skönhetsideal
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp