Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helosan sol var bra förr men sen de gjorde om den för några år sedan har jag haft flera hästar som reagerat på den. Så man måste testa försiktigt!Nu var det länge sedan men jag använde helosan sol och sån för barn när jag hade en som behövde skydd på mulen. Smörjde iaf en gång om dagen men gärna två lr mer, men då gick hon också ute dygnet runt i stor gräshage så kändes bäst å smörja flera gånger
+1 på dettaJag kör på SPF 30 eller 50, sån mousse för barn som går in i huden och därmed inte kladdar samt tål vatten bättre än ”vanliga” solcremer. Funkar bra för de jag använt det på. Smörjer på en gång om dagen.
Jag drar slutsatsen att min vitnästa häst är ett riktigt matvrak - han går helt enkelt med näsan i backen hela tiden och betar, så solen inte kommer åt och det därför räcker med Helosan solHelosan sol har ju knappt något spf.
Jag använde en vattenfast för barn med högsta spf jag kunde hitta, minst 50. Smörjde ett rejält lager.