Undrar om TDB

Anyo

Trådstartare
Ja har precis anmält mig på TDB och även anmält mig till första tävlingen där igenom så ja har börjar lära mig TDB lite smått ;) MEN nu ere så gär att ja fattar mig inte på detta med betalningen. Att ja för över pengarna till mig själv har ja fattat men när de ska betalas till tävlingen ja anmält mig till ? :crazy: Förs dom pengarna över automatiskt till tävlingen eller ska ja göra det själv ? fattar inget :confused:

Sv: Undrar om TDB

Ååh tusen tack :D så de räcker med att ja sätter över pengar från mitt bank konto till kontot ja har på tdb så skickas pengarna till tävlingen över automatiskt då alltså `?:)

Tänk bara på att överföring mellan banker kan ta ett par dagar och det är bra att ha pengarna på tdbkontot i god tid

Jag brukar göra så att jag för över en klumpsumma åt gången tex 1000:-, ibland glömmer man ju att anmäla sig och vill då göra det i sista minuten. Har man då inga pengar innestående i tdb:n, så är det möjligt att man missar sin plats pga dagarna det tar för banken att föra över pengarna... Det gäller bara att hålla koll på när pengarna tar slut, så man kan fylla på med nya!:D (Jag tävlar "bara" avd B så pengarna räcker ett tag)

...och om du skulle upptäcka att du har för lite pengar på likviddagen och pengarna inte dragits.
Betala bara in mer pengar och gör sen inget mer (än kanske att maila eller ringa arragören så dom vet att pengar är på väg in)
Inte som en pappa gjorde, klickade på dotterns anmälan och trixa tills han lyckats avanmäla henne.
Det var en lätt stressad pappa till en mycket sur dotter som ringde i vild förtvivlan dan innan tävlingen.
Vi löste det givetvis, och det var en lättad pappa som tackade så hemskt mycket för hjälpen.

aha okej :) ja satte över så ja skulle ha 40 kr över efter anmälnings avgiften. Ja tävlar Avd B jag också:)

*knapplån*

Vad händer om man avanmäler och vill ha sina pengar tillbaka från TDB:n (de har alltså inte dragits från mitt TDB konto)? Hur gör man då?

Mvh

Tora

Om ni inte har pengar på ert konto på den dagen de ska finans där så kontakta arrangören för annars blir ni strukna. Efter likviddagen måste vi som arrangör gå in och manuellt klicka i att pengarna ska dras från ert tdb konto.

Jag är faktiskt med rätta trött på alla som inte har pengar på sitt konto för det ger mig en massa extraarbete. Sätt in pengar i god tid, om ni inte ska vara med på den här tävlingen så finns det andra tävlingar längre fram ni kanske ska vara med på. :devil:

Sorry men när man hört samma ursäkt från olika (ibland samma=) personer på flera tävlingar så börjar man undra om man själv är dum eller om de andra har en flack inlärningkurva. :D

Om du avanmäler i tid så dras inga pengar från ditt konto. Men om det blir fel kan en arrangör betala tillbaka pengar till ditt tdb konto om det blir fel.

KL.

Fick ett mail idag med en påminelse från TDB där det stod att jag skulle sätta i 770 kr innan tävlingens betaldag för att min anmälan skulle bli giltig. :confused: För det första så finns det redan 500 kr insatt och den tävlingen som betaldagen börjar närma sig ska bara kosta 350 kr för mig. Däremot är jag anmäld till fler tävlingar och alla ihopräknade blir 770 kr. Varför vill de ha pengarna på kontot redan nu när betaldagen för sista tävligen inte är förrän i november? :confused:

Om du avanmäler i tid så dras inga pengar från ditt konto. Men om det blir fel kan en arrangör betala tillbaka pengar till ditt tdb konto om det blir fel.

Nej det förstår jag ju. Men hur får jag pengarna tillbaka från själva TDB-kontot? Det är 1500 kr som ligger där och chansen att jag skall anmäla till någon annan tävling på några år är så gott som obefintlig.

Mvh

Tora

Du anmälar ett utbetalningskonto genom att fylla i en blankett (som finns via TDB) och skicka in. Så registreras ditt bankkonto mot ditt TDB-konto och du kan sedan göra uttag från TDB-kontot själv.

Men Fluffig, tänk när man satt och skulle försöka para ihop anmälningar och inbetalningar manuellt.
Speciellt när folk började texten på betalningen med "Anmälan till tävl....." och det var det enda som syntes på kontoutdraget :cool:

Ja, fy för den tiden det är ju så mycket lättare nu när man direkt ser vem som betalt och vem som inte gjort det.
Jättekul då när man försökte para ihop olika inbetalningskort utan text med rätt tävling/träning/avgift. *brrrrr*

Sen fick man fixa alla startlistor för hand och sen kopiera dem i en sån då gammal kopiator som var alkoholdriven så efter att ha dratt runt trumman så var man packad. :d

Fy tusan vad enkelt det är i dag mot då..:D

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 566
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka