Undran....

B

blissare

Var o tittade på en häst...frågade vad den fick i foder o de va...hö,havre,korn o dyl plus att den fick "en näve soja"..nu undrar jag (nybörjare) vad har man soja till och vad är det... :angel:

Sv: Undran....

Soja är ett proteinfoder som man kan ge om foderstaten innehåller för lite protein.

som ovan, fast ett ganska skarpt proteinfoder som många hästar inte tål. ska utfodras i småmängder.... :)

Binsan skrev:
som ovan, fast ett ganska skarpt proteinfoder som många hästar inte tål. ska utfodras i småmängder.... :)

På vad sätt visar det sig om hästar inte tål soja?

Hälsning Maja

När det var lågt värde i stallets hösilage fick hästarna lite soja, alla tålde det och det är ändå över 40 hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA