Undran om hage

Empalie

Trådstartare
Kan man ha en häst på viltåker som en hage menar jag. kanske inte sommartid men vnter och höst tid är det ngn som har det????

Sv: Undran om hage

vad menar du med viltåker?
jag har mina hästar på gamla stubbåkrar eller gamla gräsvallar som ska plöjas till våren. Perfekt!
:rofl:

Det är ägarne till ett hus som vi skall hyra som har gjort en del ängar till viltåkrar (små arealer) och undrar om hästarna kan gå på detta...jag har då ingen aning!

Jag tror att en viltåker är när de plöjer upp en vanlig betesmark och sår t ex klöver elller havre eller annat som kan vara en god kost för vilt som vistas i områdena!!!! Vet ej om det är riktigt ngn som kan?????

Jag har svarat i din andra tråd om exakt samma sak, enligt forumreglerna får du bara posta tråden på ett ställe.

jamen jag fick ingen klarhet i det ...tänkte om ngn visste här....måste ha hjölp med detta ganska snabbt om vi skall säga ja till huset eller inte!!!!

Vad är det du fortfarande underar över? Det är väl bättre att du går till den som sått in grödan och frågar vad de har sått in?

Vad som kan bli farligt med att man släpper pållarna där såkart om det finns några risker, varför inte är det jag undrar över för att få klarhet i mina funderongar!!!! Detta avgör liksom om vi kan ta oss an det här stället eller inte. Finns inte sådär jättemcyket annan betesmark i närheten.

Men du har ju ingen aning om vad som är insått?! Hur ska vi kunna sitta och sia om vad som kan hända när du inte tagit reda på förutsättningarna?

Vi ska och titta på stället imorgon, skall då fråga i detalj vad som är insått och återkommer, ok!!!????

Liknande trådar

Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: casio01
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 298
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka