underviktiga ryttare!!

T

thatshot27

någon mer underviktig ryttare som får ont i skelletet av att rida alltså sittben skellettet??
varför kan det bli så? någon som kanske vet:confused:

Sv: underviktiga ryttare!!

någon mer underviktig ryttare som får ont i skelletet av att rida alltså sittben skellettet??
varför kan det bli så? någon som kanske vet:confused:

jag fick också det när jag vägde som minst, hade ångest när jag skulle rida pga att jag visste att det skulle göra ont. Vet faktiskt inte varför det blir så

blev så för mej åxå, man har ju inget fett som dämpar. det hjälpte att använda en såndär gelesitts.

Det drabbar även oss som inte är underviktiga. Allt beror ju på vart fettet sitter...
Mitt tips är att testa en annan sadel, de är ju olika mjuka/hårda i sätet. Stübben t.ex är stenhårda att sitta i (iaf äldre modeller)

Jag får också det och jag är ändå inte underviktig.. Väldigt jobbigt är det i alla fall.
Det enda sadeln jag kan rida i länge utan att få ont är i min bomlösa dressyrsadel :love:

Jag får jätteont periodvis på sittbenen. Är lite bättre nu med en annan sadel, men jag känner ju fortfarande av. Jag är inte så jättemycket underviktig, men väger mindre än de flesta med min längd.

jag får alltid ont om jag inte ridit på länge, de brukar hålla i sej i 2-3 dagar sen känner jag inte av de längre oavsett de är hård eller mjuk sadel.
man måste liksom vänja sej.

Ont i sittbenen får jag om jag rider en annan sadel utan mina egna. Kan ty inte sitta efter det.

Inte underviktig men ett benigt arsle:p
Sadeln jag har nu suger...
vet inte vad jag ska byta till för att det ska bli bättre..?

Byt till en Albion sadel.
Det har jag.
Dom är jätte sköna och ganska mjuka.
Väldigt behagliga att sitta i:D

Man sitter nästan rakt på skelettet därav får man ont.i perioder har jag fått rida med rumpvärmare året runt pga att det blir ohållbart i längden annars.Och det spelar verkligen ingen roll vilken sadel jag rider i heller jag får ont i vilket fall som helst.Rumpvärmare is the shit ;)

Jag har alltid haft problem med sittbenen. Jag är smalare än de flesta. Förr red jag alltid med rumpvärmare i fårskinn året om. Nu är det gelesits som gäller. Vissa sadlar är värre än andra.

Jag har alltid fått ont när jag ridit men det är för min platta och beniga rumpa :d
spelar ingen roll vilken sadel eller gelsitts
tänk om jag kunde ta det från magen och sätta där bak i stället :idea:
men men alla är vi olika i kroppen...
tänk om man hade en jätte tjock rumpa så at man inte kände sittbenen ordentligt i stället. det är så vi får tänka:D

Är man anorektisk är det inte bra att rida för mycket om man är väldigt illa tilltygad .
Att sitta och åka häst kan gå bra.Och det kan vara värt väldigt mycket att bara få komma upp på hästryggen och åka några varv i en paddock just då..Kanske det enda glädjeämnet man har.

Jag hadde en period för två år sen te.x där jag inte fick anstränga mig så mycket.Läkarna avrådde mig från att rida och även många andra aktiviteter. för att min kropp öht skulle ha en chans att tillfriskna och inte få bestående men.

jag är inte övervikgit utan lagom..kankse lite åt det muliiga hållet.... men allt mitt fett sitter på magen och jag får ont som du.
jag rider alltid nu med gelpadd PÅ min sadel, annars kan jag bara sitta ner i kort trav max 5 min...
rider jag med den funkar det mycket bättre..:)

Men vad får dig att tro att underviktig betyder anorektisk?! Jag har aldrig i hela mitt liv varit ens i närheten av anorexia, men ändå är jag underviktig och har också varit detta i hela mitt liv. Självklart kan jag träna minst lika bra som de med normalvikt. Föressten är dessa under-/normal och övervikter bara riktlinjer..

Jag skrev så för att det är det jag tror att Zarah_J Hadde i åtanke..Om det inte var det så förstår jag inte heller vad hon menar..
Och det är skillnad på att vara sjuk och för smal och frisk och för smal.En frisk smal människa har ju inte skador i kroppen som den sjuka har.Och självklart kan den friska rida hur mycket som helst :D

Jag skrev så för att det är det jag tror att Zarah_J Hadde i åtanke..Om det inte var det så förstår jag inte heller vad hon menar..
Och det är skillnad på att vara sjuk och för smal och frisk och för smal.En frisk smal människa har ju inte skador i kroppen som den sjuka har.Och självklart kan den friska rida hur mycket som helst :D

Säg inte det. Jag har fått höra här på forumet att jag inte kan rida för att jag har för lågt naturligt bmi. ;) :crazy:

Fan vad OT. :o

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
620
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka