underviktiga ryttare!!

Sv: underviktiga ryttare!!

Är du frisk är det klart du kan rida så mycket du orkar och vill.otroligt dumt av den som påstod att du inte skulle kunna göra det pga ditt låga bmi.och precis som jag skrev så är det en stor skillnad på ett naturligt lågt bmi så som du har.I gämförelse med tex mig som var/är sjuk.Min kropp skulle brytas ner ännu mer.Medans din skulle byggas upp av ridningen.

någon mer underviktig ryttare som får ont i skelletet av att rida alltså sittben skellettet??
varför kan det bli så? någon som kanske vet:confused:
Jag är knappas underviktig :rofl:, men jag får ont i sittbenen (skelettet) ändå ibland.

Varför rider ni om ni är underviktiga? hoppas ni inte har bmi under 17 iaf tjejer! :)

Det är väl snarare dom som är överviktiga som inte ska rida... för hästens skull.....var på en regional hopptävling o såg en mycket kraftigt överviktig tjej rida sin runda, hästen fick verkligen ta i för att orka sig och henne. hur rundan slutade..ja hästen kraschade in i ett hinder och hon föll av.

Och varför är det mer acceptabelt att vara tjock o pluffsig än smal och smidig. Och varför förusätter alla att de smala är anorektiska?

Aha då förstår jag, trodde du själv menade det :P

Och varför är det mer acceptabelt att vara tjock o pluffsig än smal och smidig. Och varför förusätter alla att de smala är anorektiska?

Sedan när är det mer accepterat att vara tjock???

Finns hur många trådar som helst (numer sammanslagna tror jag) där folk förfasar sig över tjocka som rider.

Givetvis är inte alla smala anorektiska. Och alla tjocka är inte för tunga för sin häst heller. Idiot som jag kanske är inbillar jag mig att om man är anorektisk så väljer man inte i första hand en sport som ridining, de jag har träffat som lider av denna hemska sjukdom har varit helt besatta av att träna saker som förbränner fett och då finns det mycket effektivare träningsmetoder än just ridning. Sorgligt men sant enligt min erfarenhet.

De överviktiga ryttare (jag själv inräknad) jag har sett har sett till att hitta en häst som verkligen orkat bära dem, och har också anpassat ridniningen efter sin vikt. Självklart skulle inte jag med min tyngre kroppshydda slänga mig upp på en häst som inte kunde bära mig och även med en häst som jag vet orkar med mig undviker jag att till exepel hoppa och att rida i sådan terräng där hästen kan ha svårt att balansera både sig själv och mig på ett bra sätt. Det är dessutom bra att ha en sporre i sin viktminskning genom att tänka på de saker jag kan göra när jag lyckats tappa de där överflödskilona :idea:

Men visst finns det säkerligen anorektiker som rider och kraftigt överviktiga som rider hästar som inte riktigt orkar dem. Det är trist det kan jag hålla med om.

Däremot tycker jag att en diskussion kring vad som är mest socialt accepterat är direkt onödig. Ingendera är förstås bra. Helst skall ju alla vara normalviktiga - det är bäst för människan själv. Sedan finns det ju människor som av naturen är smalare eller kraftigare byggda, det kan man inte ändra på på ett enkelt sätt heller.

Det är väl snarare dom som är överviktiga som inte ska rida... för hästens skull.....var på en regional hopptävling o såg en mycket kraftigt överviktig tjej rida sin runda, hästen fick verkligen ta i för att orka sig och henne. hur rundan slutade..ja hästen kraschade in i ett hinder och hon föll av.

Vilket kvalificerat skitsnack

Känner igen det där. Bara för att man e smal behöver man inte vara anorektisk. Sen så vill alla att man ska ha normal vikt, och ändå snackas det om att man ska tycka om sin kropp som den är, samtidigt som man måste vara normalviktig.. hur ska det vara egentligen?

Det ska vara så här:

Man ska ha en kropp som är bra omhändertagen och som man trivs med. Över eller undervikt kan medföra hälsorisker om det är för stor avvikning från normalvikten men är man inte i någon riskgrupp så är det bara att gilla läget så länge man gillar sig själv. Gillar man inte sin kropp får man försöka göra något åt endera kroppen eller gillandet :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
620
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka