L
lyckobubblor
Hej allihopa, jag har precis varit och hämtat hem en shettis som ska vara läromästare till min brorsdotter, han är 24 år, är superfräsch i alla avseenden förutom att han är alltför smal, ägaren till denna herre hade honom utlånad för tre år sen där de lyckades på kort tid svälta honom såpass att hans revben stack ut åt alla håll, ägaren tog ju självklart hem honom så fort hon såg detta och har under dessa tre år försökt få honom i form igen men iochmed att han är såpass gammal har detta tagit lång tid.
Nu ser han okej ut men är för att vara en shettis mycket smal, särskilt när han står bredvid vår shettiskorsning som ser gravid ut bredvid honom.
Frågan är alltså, har ni några tips på hur jag kan få upp honom i vikt, något foder ni har provat som skulle kunna funka?
Just nu står han på fri tillgång på hö och fibergi, iochmed att han är såpass gammal så vill jag helst inte ha honom på något ihoppressat foder typ krafft. Hans aktiveringsgrad är promenadridning med min brorsdotter och att köras någon gång i veckan.
Hoppas på massa tips!
Nu ser han okej ut men är för att vara en shettis mycket smal, särskilt när han står bredvid vår shettiskorsning som ser gravid ut bredvid honom.
Frågan är alltså, har ni några tips på hur jag kan få upp honom i vikt, något foder ni har provat som skulle kunna funka?
Just nu står han på fri tillgång på hö och fibergi, iochmed att han är såpass gammal så vill jag helst inte ha honom på något ihoppressat foder typ krafft. Hans aktiveringsgrad är promenadridning med min brorsdotter och att köras någon gång i veckan.
Hoppas på massa tips!