lizzie

Trådstartare
Vad kan det bero på att hästen har undertemp?

Reagerat på att min pålla beter sig som om hon går på Valium för tillfället. Håller på och sätter igång henne efter en konvalecensperiod och hon brukar vara allt annat än lugn. Så efter dagens skrittur där hon betedde sig som en annan sömngångare så tempade jag henne, ville kolla så hon inte hade feber. Det var snarare tvärtom! Hon hade 36.0 i temp och hennes normaltemp är 37,7.

Vad kan detta bero på??

I morgon kommer veterinären ut för att vaccinera pållan, så jag kan ju ta med med vet. Men vill ändå få lite tips!

/Lizzie

Sv: Undertemp

Lazio skrev:
Det är farligare med undertemp än feber iaf, men det är det enda jag vet..

Så mycket har jag också förstått, men med hur mycket, alltså hur stor skillnad mot normal temp.

Tempade pållan vid intaget också, då var den 37,4.

Är det så att tempen ligger lägre på vintern?

/Lizzie

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 980
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 671
Senast: sandrafors
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 587
Senast: Cheeserica
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 226
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar