Underligt sår !!!!

K

kalas_popp

Igår när jag longerade mitt gotlandsruss sto 6 år såg jag att hon haltade, Jag kollade på höger bak då såg jag en liten bula och det hade runnit var ur det :eek: vi baddade såret med Jodopax och skulle vänta tills imorgon (idag alltså) och se hur det såg ut då. Inatt hade bulan spruckit och varet hade åkt ut. Vi gjorde ordning såret idag, Hon har ett hål och vi fick in en hel topps in i såret och där var det skräp, Tydligen har hon någon inflamation. Vi har lagt på bomull med tejp för att inte spån och skräp ska komma in i såret och gjort ett liten luft hål så det får lufta lite, Vi vet inte alls hur hon fått det och hon har inte blivit sparkad av hennes kompis. Vi ska avvakta och se hur det är imorgon annars får vi ringa vetrinären på Måndag. Men vet någon hur hon kan fått detta sår som ? Geting, Broms eller vad ? MVH Linn.
 
Sv: Underligt sår !!!!

passa bara så att det inte kommer en liten fluga och lägger ägg i denna värmen tar det två timmar för äggen att kläckas till larver och det är INTE trevligt då.. efter som larverna äter i såret.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst har fått ett sår i hagen, strax ovanför framknäet. Det har runnit ganska mycket blod (var lite på kotan också, inget sår där)...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 757
Senast: Dino
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 526
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp