Underlig hov ?

M

magdus

Min häst sparkade för några dagar sedan sin högra baksko lös , så vi måste ta bort alla fyra skor . Hon kommer att bli skodd i morgon och har inte motioneras sen den dag hon sparkat bort skon då hennes hovar är känsliga. När jag kollade hovarna idag märkte jag att från vänster fram hov växte en "klimp" ut. ( från strålen , triangeln i mitten av hoven ) den växte bakåt ut från hoven. En häst i skolan jag går tykker jag att hade precis samma problem och de sade att hästen hade hovsvamp ,men stämmer det på min häst också?

Har ingen aning vad detta är, så snälla hjälp ! :)

Sv: Underlig hov ?

Varför måste ni ta bort alla fyra skorna när det bara är en som är lös?? Eller är det dags för skoning i vilket fall??

Sv: Underlig hov ?

Om den har dålig hovkvalité tar man inte av de andra skorna. Den får då 4 tappskor;)

De flesta kan ridas med en tappsko bak.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Vi har för ett tag sedan fått hem en ponny. Tidigare ägare sa att hästen behöver skos var 8 vecka, men nu har det gått sju veckor...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Dessie2010
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 242
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 237
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka