S
soffii
Min kompis har en häst hos mig som har varit halt nu ca 2 veckor, på etta frambenet. Han har även haft lite feber och varit allmänt hängig. I början var även bakbenen svullna, haltade lite lätt på dem, men nu endast frambenet. Trots hältan på frambenet har det inte varit svullet eller varmt, men nu har det blivit det under de senaste dagarna. Han äter normalt.
Veterinären har gett råd om boxvila, kylliniment, endast några timmar i hagen.
Vi har hört om hästar som har haft något sorts "virus" och då har hästarna varit halta och haft lite feber. Men febern på den här hästen går liksom i "bus", han har inte hela tiden. Hältan har också kommit och gått lite under senaste dagarna.
Tror ni han kan ha haft viruset och det håller på att gå över eller bara vanlig hälta? Kan tillägga att skulle han ha haft viruset tycker man ju att även min häst skulle ha blivit smittad, men hon har inte feber och är pigg som vanligt.
Veterinären har gett råd om boxvila, kylliniment, endast några timmar i hagen.
Vi har hört om hästar som har haft något sorts "virus" och då har hästarna varit halta och haft lite feber. Men febern på den här hästen går liksom i "bus", han har inte hela tiden. Hältan har också kommit och gått lite under senaste dagarna.
Tror ni han kan ha haft viruset och det håller på att gå över eller bara vanlig hälta? Kan tillägga att skulle han ha haft viruset tycker man ju att även min häst skulle ha blivit smittad, men hon har inte feber och är pigg som vanligt.