Underlägg till vattenskål åt slafs-hund?

iNHALE

Trådstartare
Vad har ni som underlägg till era vattenskålar? Blir snart galen på hundj*veln som inte kan hålla käften stängd när han dricker. Anti-spillskålen hjälper mot skvalpet men inte mot det där fylla-flabben-med-vatten-och-tömma-det-på-golvet tramset som han håller på med när han inte dricker på riktigt utan bara tramsar i vattenskålen. I dagsläget har jag vanliga tidningar under men med tanke på vattenmängden får jag byta dem minst en gång om dagen. När han varit och "druckit" är det vatten typ en meter ut på golvet från skålen. Har funderat på en bricka men hittar ingen som är vattentålig och tillräckligt stor. Tänker typ såna plastbrickor man har i skolan fast 4 ggr större. Plan typ vaxduk funkar inte iom att vattnet bara rinner av den när det kommer tillräckligt mycket, den måste ha iaf en liten kant runt om. Tips någon?

Jag har en lite större genomskinlig matta i stil med skrivbordsunderlägg från Ikea. Ingen kant men vattnet rinner ändå inte av den. Min gillar även att ta sitt färskfoder och dumpa utanför skålen när han äter så den slår två flugor i en smäll. Hopp om bordsskick har jag gett upp för länge sen :meh:

Jag tröttnade på att ha vatten överallt när jag hade förra hunden. La en vanlig sån gummimatta som man har på golvet i bilen under vattenskålen. Inte fint nånstans, men det fyllde sin funktion iaf

Entrematta med gummi-undersida?
classic-entrematta.jpg

Entrematta med plastnoppor?
maxi-guard.jpg

Skoförvaring?
baggmuck-skomatta-gra__0465451_PE610213_S4.JPG

Dörrmatta helt i gummi skulle kunna funka. Mattor med "ludd" går bort, värdelösa att dammsuga hundhår och skit från.

Alltså, med tre hundar är den luddiga dörrmattan med lång lugg min hjälte. Lätt att dammsuga och suger åt sig allt skit på väg in, väta, grus och hundhår. Tänker du inte på vanliga långluggade mattor? Dörrmattor i den prisklassen är ju något annat...

Alltså, med tre hundar är den luddiga dörrmattan med lång lugg min hjälte. Lätt att dammsuga och suger åt sig allt skit på väg in, väta, grus och hundhår. Tänker du inte på vanliga långluggade mattor? Dörrmattor i den prisklassen är ju något annat...
Kanske jag gör, har en mindre dörrmatta innanför altandörren med lite filtad känsla och gummibotten, fullständigt värdelös att rengöra, tur den är liten...

Tänker att en matta i helgummi är pissenkel att skölja i badkaret när den blir för läbbig.

Jag slutade med underlägg när jag fick fula svarta märken på golvet som var under (dvs det kom vatten under). Nu har jag en vikt handduk under vattenskålen som jag byter när den är äcklig, då blir det inga märken på parketten iaf.

Jag har vattenskålen i en plastback som har möbeltassar under, inte snyggaste kanske men dyra trägolven hålls torra.

Jag har just den "luddiga" IKEA dorrmattan. I fyra eller fem expemlar och har haft den i ett par ar nu. Jag har en under vatten skalen, och slanger ut andra dar hundarna kommer in utifran for att aven om man torkar tassar ar de inte helt rena nar de kommer in. Det ar ocksa det jag valjer att lagga i bilen for hundarna att sitta pa.
Jag samlar ihop de som behover det och tvattar med jamna mellanrum och under tiden ligger en annan pa de mest strategiska stallena i huset. Vi har en Romba som damsuger huset dagligen och hon har inga som helst problem med den mattan ...

Jag testade en sån man har under diskmaskinen, men alltså det for ju vatten under den, blev fula märken. Plus att jag har ett spår av vatten från köket till vardagsrummet, så isåfall får jag skaffa plastgolv. Så nu har vi inget alls!

En sån här funderar jag på
*Länk raderad av moderatorn*
Det är ett golvskydd för kontorsstolar, visserligen ingen kant men med måttet 100x120 cm så räcker det nog ändå.
Mvh/Hon som blev drabbad av en valp som apporterar allt - inklusive kattens bricka under sina matskålar :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka