Underhudsblistring

Ante

Trådstartare
Är det någon som vet ungefär vad det kostar att underhudsblistra hästen? Läste någonstans att försäkringsbolagen inte tar den kostnaden.

Beror väl på vad TS menar med underhudsblistring. Det har ju blivit rätt vanligt att blistra bakknäna på hästar som är lite lösa i patellan och det görs ju på klinik så bör ju vara lagligt.

Det ska göras av veterinär och är för att hjälpa bakknäna precis som Novali01 skriver. Tänkte att någon kanske vet vad kostnaden ligger på....

Jepp. 600:-+moms tar min klinik. Min häst hakar väldigt mycket. Var hakfri två morgnar efter blistringen men hakade sen igen även om han (än) inte fastnat som innan.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 179
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama