Monsieur de Mai
Trådstartare
Om man ber en veterinär att underhudsblistra bakknäna, är det likadant då som att behandla med cortison? Att hästen måste gå i egen hage för att inte riskera doping på de andra hästarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man ber en veterinär att underhudsblistra bakknäna, är det likadant då som att behandla med cortison? Att hästen måste gå i egen hage för att inte riskera doping på de andra hästarna?
Hmm....enda gången jag haft hästen separat är om den fått antiinflammatorisk medicin i maten, tex pronaxen eller butta. Om en häst fått en cortisonspruta har jag aldrig hört att den skulle utgöra en risk för att någon annan häst ska få i sig det. Hur menar du då?
Vid underhudsblistring är det ingen fara att ha hästen med någon annan.
Alltså nu när min häst fick cortisontabletter i maten, så skulle hon först gå själv i de tio dagarna som hon fick tabletterna och sedan 14 dagar efter för att det inte ska finnas någon risk för doping. Jag antar att det har att göra med att de andra hästarna inte ska komma i kontakt med avföring osv?
Ja just precis, när de får det i maten ja. Då är det en sak.
Men detsamma har jag aldrig hört ska gälla om de får en behandling direkt i en led.