Underforum på Katt

mandalaki

Trådstartare
Skulle man kunna få ett underforum på Katt? Typ Tjatter- och bildforum.

Det blir allt svårare att hitta trådar med underlag för diskussion bland alla bildtrådar och Vilken sorts katt har du?-trådar.

(Har för ett bra tag sen nämnt detta i en tråd där Gunnar ville ha önskemål om förändringar fast nu gör jag en separat liten framstöt:o)

Sv: Underforum på Katt

Precis! Eller, för säkerhets skull, M**u. Vi vill ju inte göra reklam för kattmat:D

Något ärtigare förslag har du väl???

"Här spinner vi loss!"

röstar jag för.

:rofl:

Jag känner för närvarande att jag kommer vara väldigt restriktiv med nya underforum oavsett var.
Det är mer troligt att jag tar bort underforum.

Jag har fått intrycket av att både användare och moderatorer oftast anser att underforum är jobbigare/skapar mer jobb.

Jag tackar dock för synpunkten, jag skall försöka fundera på detta med mycket bilder/trams och se om jag kan komma fram till något :)

Nä, då kan det tolkas som att det ena är mer populärt än det andra. :angel:

Jag tackar dock för synpunkten, jag skall försöka fundera på detta med mycket bilder/trams och se om jag kan komma fram till något :)

Lycka till;)

Synd men tack för svaret iaf:bow:. Titta in på Katt ibland så kommer du att se att där är rätt rörigt - och extremt mycket bildtrådar.

Även bildtrådar kan väl ge underlag för diskussion? Precis som trådar utan bilder inte alltid ger underlag för diskussion. Och vart ska man dra gränsen, ska tråden till ett underforum bara för att trådskaparen även lägger in bilder på sina katter i en diskussionstråd? Av de 20 första trådarna i forumet är det nu endast 2 som jag skulle klassa som rena lektrådar (såna intresserar inte mig heller nämvärt, inte heller trådar om namnförslag eller dylikt, men alla är ju olika). Jag tycker nog inte att aktiviteten i kattforumet är stor nog för att det ska behövas några underforum.

Hade det varit en uppdelning beroende på ämne hade det varit en annan sak (tycker inte heller att det finns grund för en sådan uppdelning på ett litet forum), men att kategorisera trådar baserat på "seriositet" känns väldigt luddigt och inget jag vill behöva lägga tid på. :crazy:

/Erica - moderator på katt

Även bildtrådar kan väl ge underlag för diskussion?

Ja, de kan de säkert. Men hur ofta gör de det?;)

Majoriteten av de bildtrådar jag sett - det här är över tid, på senare tid har jag inte varit mycket på Katt, bl a beroende på att där varit så rörigt - har varit "titta på min söta katt". Och det har väldigt sällan gett diskussion. Eller "kolla vad jag hittade på datorn, min sööööta kisse" eller "nu vill jag se era bilder på svarta katter" osv

Dessutom är disciplinen rätt dålig bland en del som lägger in bilder. Att starta en NY tråd när kattungarna blivit fyra i stället för tre veckor är lite onödigt, det hade varit bättre att fortsätta i den första tråden man startade om sina kattungar.

Dessutom ger ju en bildtråd lätt fler - över tid har mängden bildtrådar på Katt ökat enormt, det måste du också ha sett. När jag slutade vara där regelbundet var det för att det var på väg mot samma öde som Islandshäst ett tag - bara en massa yngre som ville chatta om söööööta katter.

Det borde inte vara svårare på Katt än nån annanstans på Buke att skilja bild, lek och tjatter från annat. I de fall det ÄR svårt kan man ju bara låta det vara.

Men men, Gunnar har ju redan passat ner idén så vi behöver ju inte orda så mycket om det;)

Jag tycket det lättar upp stämningen litegrann med lite bildtrådar. Där brukar det i allafall inte finnas så mycket anledning att gå till attack mot nån. Om man skulle göra nån uppdelning så vore det kanske inte helt fel att dela upp i två delar; raskatt och huskatt.
Nån sa att jämföra raskatter och huskatter är som att jämföra äpplen och päron. Man kanske ska ta fasta på det?

Ett gemensamt bild-trams-forum då för alla djur? :) Ungefär som 'lek och tjatter' på U, ÄU och S? :D

Jag tycker inte det. Jag tycker istället att det vore trevligt med lite mer bildinslag även i trådar med lite mer seriösa inslag.

Att du och några till inte kan hålla sams tycker jag inte är nån anledning att dela upp forumet;)

Lite för många trådar slutar med att du och Malin L tjafsar med varann i en fråga där ni ändå aldrig kommer att enas.

Det finns ju en tråd med rubriken Huskatt för närvarande, jag skulle önska att du och hon och eventuella fler inblandade kunde gå över till den när ni krockar för humptonde gången i trådar som egentligen handlar om annat - typ kisseri-tråden som ni tagit över just nu.

Ska du starta inne/utekattstriden här också?:smirk:

Hänger man på Katt tycker jag att man ska ta ansvar. Bukes Katt är inte som t ex som Spinn eller SKS med många uppfödare, många innekattägare osv. På Bukes Katt finns dels innekattägare, dels en jäkla massa folk med stallkatter. Det gör att konflikt ligger väldigt nära till hands.

Jag har sett ute/innekattstjafset i alla år jag hängt på Katt - och själv deltagit i det. Numera gör jag det inte, det leder ingenstans, det blir bara bråk.

Det samma gäller raskatt/huskattdiskussionen. På ett ställe med mycket stallfolk ligger även den konflikten nära till hands. Den har pågått i alla år och den leder - ingenstans.

För att inte slita sönder Katt i dessa ständiga och olösliga konflikter tycker jag att vi ska ta ansvar. T ex du gör det inte just nu när du pikar innekattsmänniskor här... Men om vi allihop försöker undvika de där givna konflikterna blir diskussionerna garanterat mer givande.

Det bästa vore kanske att man slutar vistas på forum av denna sort. Jag har fått svar på mina frågor och kommer inte längre. Jag har andra intressen än min katt som jag kan ägna mig åt. Synd bara att man inte kan ta bort sig själv i forumet. Kollade det igår, men det går visst inte. Jag tycker att man mest blir ledsen och på dåligt humör när man är här så egentligen så är det nog lite meningslöst.

Stannar man kvar så lär man sig hantera det. Hjälpligt i alla fall. Det enda man behöver göra är egentligen att undvika att ta striden varje gång.

Huskatt/raskatt t ex - det är olösligt. Liksom innekatt/utekatt. Hoppa över såna diskussioner och prata i de trådar där andra kattproblem diskuteras i stället.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 614
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 740
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 116
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA