Jag är imponerad över att en del av hundarna faktiskt klarar banan överhuvudtaget! Jag skulle aldrig få igenom min, han skulle sätta sig på tvären direkt, men här verkar de flesta väldigt positivt inställda ändå även om Dogges hund krävde massor för att fixa det. Sonja däremot tror jag hade varit lättare att hantera med annan förare och ordentlig träning, tror inte hennes ointresse är ointresse utan att hon inte blir tränad ordentligt och att det saknas kontakt med Anders. När Julias matte slutade flamsa omkring så mycket gick det mycket bättre, det tyckte jag var fint att se!
Har man en hund som gör allt som ägaren vill- bruksraserna tex, som är avlade för att vara följsamma på det viset, så kan man nog sitta och skaka på huvudet åt dem lite, men med tanke på min ras och hans beteende som måste jag säga att jag är impad ändå, det är fasen inte lätt när hundar inte har samma intresse/vilja/åsikt som sin ägare
Min hund klättrar och hoppar på träd och klippor och snöhögar och är som en bergsget och älskar det, men Gud Nåde om jag sätter ett hinder framför honom, då slår han fyra tassar i marken och tvärvägrar med orden "För fan, ser jag ut som en border collie, eller?!". Och så var det med den saken liksom. Bara tanken att han skulle göra slalom får mig att garva högt rakt ut liksom
Bäst tycker jag ändå Zoe har varit, trodde inte den rasen var så bra på det
Men taxarna alltså!