Sleepan
Trådstartare
Har inte tittat än, men räknar med att det inte bara är trams då E-M är tränare
Håller med, hade det inte varit en person jag vet är otrolig som tränare och person hade jag känt mig mer skeptisk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte tittat än, men räknar med att det inte bara är trams då E-M är tränare
Ja, det är skitvanligt. Jag har kommit i kontakt med mååånga "vanliga hundar hos vanliga ägare" då jag jobbat på hunddagis, med hundrastning och nu i djuraffär. Folk generellt vet vad som är fram och bak på hunden och förstår att det är bra om den är rumsren, men sedan tar det stopp. I djuraffären är det lite vanligare att folk har koll, annars köper folk bara billigaste påsen mat i mataffär och är nöjda så. Att faktiskt träna hund eller göra något med(!) hunden är inte standard.Jag menar tråkiga i betydelsen att dom har noll kontakt med ägarna dom springer ju omkring som dom själva vill har ägarna överhuvudtaget någonsin tränat någon form av kontakt med sina hundar ser verkligen inte ut så.
Hundarna tycker ju ägarna är något tråkigt bihang bara.
Förutom greyhounden då den ägaren verkar ju lekt lite med sin hund innan iafi
Precis! Det är väl som med alla andra småfåniga hundprogram som gått på TV, det är meningen att folk ska kunna relatera och känna igen sig och bli underhållna. Samt förhoppningsvis lite peppade!Jag som håller på med agility skulle ju kunna dissa en hel del i programmets upplägg men den riktar ju sig inte till oss som tränar hund.
Kan förlåta väldigt mycket av showen och publikfrieriet om detta leder till att fler vågar sig ut och prova på agility (eller annan hundsport) för ju fler som vågar sig ut och prova desto fler hundar aktiveras och får lite mer stimulans som de förtjänar ❤. Ett program som bara skulle visa hur ambitiöst och hur krångligt det är (eller kan upplevas utifrån) när man faktiskt nördar ner sig i hunderiet kanske skulle ha en snarare avskräckande effekt för de icke redan frälsta så ur den synpunkten kan jag uppskatta programmet även om det som sagt inte speglar agilityträning för mig personligen.
Jag hoppas att det är många som får en boost och vågar sig ut på kurs eller prova på, det är min stora förhoppning ❤.
Jag fattar att det har med programupplägg och underhållning att göra, men jag tycker det är lite tråkigt att man förstärker att det ska stressas ut och springa bana innan hundarna ens kan grunder. Men det är väl mest för att det är precis sånt jag ser allt för ofta på klubben, forcerad träning med hundar och ägare som inte har någon aning om vad dom sysslar med.
Tvärtemot vad många verkar tro behöver man ju även i agilityn bryta ner moment i delar och lära in stegvis. Tycker programet förstärker fördomen att det bara är skoj, ploj och oseriös hundträning. Vi brottas nog mycket med den fördomen på många klubbar.
En hund ska väl gilla sin ägare? Och vice versa.Har sett första programmet. Blev lite förvånad att det direkt var tävling? Jag trodde att de först skulle visa hur de lärde sig saker och sen i typ sista avsnittet skulle det vara någon tävling.
Annars var det väl Dogges hund jag också reagerade på- den kändes så ledsen...
Åh å bra att få input från annat håll än TV.Jag var på inofficiell utställning i helgen och Dogge var där och jobbade. När det plockades ihop gick hans hund runt lös i hallen trots att andra hundar fanns kvar. Den verkade dock lyssna rätt bra på Dogge och hängde med honom när han ropade på den.
I brist på annat har jag tittat lte på Underdog del 2.
Blir så ledsen. När Dogge ska klappa sin lilla feta hund så sjunker den ihop undergivet.