undar när han kommer....

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

börjar kännas jobbigt nu när man är i v38.man känner att det trycker på neråt,sex går inte längre då det känns som att han stöter emot något. var hos barnmorskan för ca 2 1/2 v sen och då sa hon att bebisen hade krypitännu längre ner i bäckenkanalen(tror det heter så).fick väldigt ont i magen och ryggen igår höll i sej länge ca 1timme,har även svårt att sova om nätterna mkt sammandragningar då. hoppas han kommer någon dag innan beräknat datum,så man slipper att bli igångsatt.hur var det för er de sista veckorna??
 
Sv: undar när han kommer....

Usch! De sista veckorna var hemska.
Jag var stor, tjock (nähä?), svullen, tung... hade ont i mina knän, ryggen, höften... :(

Fick ngn form av förvärkar då jag var och handlade en gång, men det var nog bara stressen som gjorde det. Bebisen dröjde ytterligare ett par veckor.

På måndagen började slemproppen ge sig. Det pågick successivt under ca tre dagar.
Sen hade jag förvärkar (pinvärkar till en början?) från natten mellan måndagen och tisdagen.
Förvärkarna fortsatte, ökade i antal och styrka.
På fredagen hade jag så ont att jag ringde förlossningen och fick komma in. Var då öppen 4 cm.

Jag försökte leva som vanligt in i det sista. Träffade folk, var på besök, gick och fikade, shoppade, var i stallet, mockade, ryktade...
Gör saker, så att du får tiden att gå, men tänk samtidigt på att du behöver dina krafter till förlossningen.
Vila, sitt mycket, drick mycket, ät ordentligt.
Sätt inte igång med att baka, putsa fönster, ha sex (om du inte absolut känner för det alltså), springa i trappor o.s.v...bara för att sätta igång förlossningen.
Det hjälper inte. du tröttar bara ut dig.
Bebis kommer när den själv känner för det :)

Lycka till!!
 
Sv: undar när han kommer....

De sista veckorna var de allra jobbigaste, dels för att man är tjock som en valross och sen för att man ser slutet på det och bara vill träffa bebis....:smirk:

Lycka till- njut av tiden
/ från en som ska börja jobba igen på måndag efter mammaledigheten........
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 911
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 423
Senast: hastflicka
·
Småbarn I dag är vår lilla kille 2 v och vi har börjat få till våra rutiner hyfsat iaf (dvs allt tar den tid det tar och anpassas efter bebis ;)...
Svar
17
· Visningar
1 944
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp