Ulvlekarnas Hall of Fame

Finns ju hur många som helst som varit helt fantastiska men många av de var ju för så många år sedan att jag inte minns dem nog bra för att beskriva dom. Dessutom minns jag mest dom lekarna jag själv bettet mig knasigt och spelat dåligtO_o

En lek som var rätt skruvad var när vi i maffian(ulvarna) spelade väldigt bra och skulle vinna om vi käkade på natten men vi hade så roligt att vi inte ville sluta leka så vi käkade en av våra egna för att undvika att vinna. Efter det gick ett par stycken ut och avslöjade sig själv i tråden. De goda spelarna blev nog ganska förvirrade:rofl: Jag minns inte riktigt hur det slutade men jag tror vi torskade med liten marginal till slut, har för mig att det var till en föräddarduo (men jag kan ha blandat i hop det med en annan lek.) en av dem infiltrerade goda sidan och en onda.

Det var tider det:angel: :D

Jag saknar ibland tiden när lekarna var stora och många var vanliga bybor, det känns som om både jag och övriga genneraellt var mer förvirrade då. Nu tycker jag tyvärr ofta det är så att de gångerna de goda vinner så sitter de ofta på så mycket "extra info" att detsällan blir spännande, det är trist.

Däremot så borde lekarna på senare år vara lättare att minnas pga alla knasiga teman "förr" kallades lekarna ofta bara för varulvsleken nr 25 eller något sådant. Mycket bättre nu, skojigt med lite variation och en del ll får verkligen uppdarteringarna att passa utmärkt till temat:up: :) Åh generellt så har jag ju faktiskt tyckt att ju mer specialroller desto bättre:love:

Jag tror det är därför jag gillar maffiatema, det är vad jag minns den första tema leken jag lekte:D och första med en tredje sida:p(om jag nu inte blandat ihop det)

Skulle kunna nämmna massor av lekar men ska jag nämna en så är det ovan nämnada maffialek.

Men så kom jag, som räddaren i nöden, riddaren på den vita springaren, den tappre soldaten som släpade med sin sårade medsoldat osvosvosv :D

(Dvs den enda som är korkad nog att kunna förstå teorier baserade på smileys :banghead:)

Tappre räddaren i nöden my ass - du var ulv, som hade all tid i världen att sita och översätta åt mig, du behövde ju inte räkna ut nåt själv! :rage::rage:

(Fast du var faktiskt en strålande översättare! :love:)

Kan vi inte samla länkar till lekarna här då? :)

De flesta lekarna är ju försvunna sedan länge och de nyaste borde väl de som var med och lekte minnas ändå.

Men det är klart de som inte har varit med och lekt kan säkert tycka det är roligt att läsa kan kanske locka nya deltagare:)

@glömmerallt

Nästa lek blir en vaniljlek så den kanske passar dig. Tänkte inte ha miljoner specialroller :)

Men å vad skoj då kanske jag orkar vara med:)

(Sen vill jag påpeka att jag generellt gillar specialroller och det är fanstiskt vilka rolga specialroller som folk kommit på genom åren:love: utan variationen det ger hade jag nog slutat leka för nflera år sedan(det gjorde jag iioförsig ändå men jag har ju haft ganska många perioder av återfall:p

En lek som var rätt skruvad var när vi i maffian(ulvarna) spelade väldigt bra och skulle vinna om vi käkade på natten men vi hade så roligt att vi inte ville sluta leka så vi käkade en av våra egna för att undvika att vinna. Efter det gick ett par stycken ut och avslöjade sig själv i tråden. De goda spelarna blev nog ganska förvirrade:rofl: Jag minns inte riktigt hur det slutade men jag tror vi torskade med liten marginal till slut, har för mig att det var till en föräddarduo (men jag kan ha blandat i hop det med en annan lek.) en av dem infiltrerade goda sidan och en onda.

Det var tider det:angel: :D

Gu vilken skruvad lek! :laugh: Låter hur kul som helst!

Men jag håller med, det finns otroligt många lekar man glömt bort, och om de varit temalösa är det svårt att "hänga upp" det som hände i den till en specifik händelse. Det är enklare att göra det om det råkar vara ett tema kopplat till leken också.

Jag har försökt att komma ihåg bara de lekar som varit i år och det är ju hur många som helst!
Smurfleken, Uttergurkorna, Hobbit, Sherlock, Varulvsleksbuketräff, Nationaldagsgaloppen, mina egna, namnlösa osv osv

Jag har ju haft smurflek och midsommarfesten vi hade över midsommar. INTE smart med en dl på kvällen på midsommar. Jag var aspackad och skulle skriva uppdateringen eftersom det var tema. Det tog tusen år för jag hade stavfel hela tiden för jag hade svårt att hitta rätt bokstav :rofl:

Gu vilken skruvad lek! :laugh: Låter hur kul som helst!

Men jag håller med, det finns otroligt många lekar man glömt bort, och om de varit temalösa är det svårt att "hänga upp" det som hände i den till en specifik händelse. Det är enklare att göra det om det råkar vara ett tema kopplat till leken också.

Jag har försökt att komma ihåg bara de lekar som varit i år och det är ju hur många som helst!
Smurfleken, Uttergurkorna, Hobbit, Sherlock, Varulvsleksbuketräff, Nationaldagsgaloppen, mina egna, namnlösa osv osv

Ja den var verkligen kul och skruvad och det var ju mycket nytt i den också det är nog därför jag minns den efter alla dessa år jag börja fundera på när den var och det kan nog vara 8år sedan:eek:.

Ja precis det blir lättare med teman, Nationaldagsgaloppen minns jag inte alls vad som hände i men jag minnns det roliga temat att det var roliga uppdateringar och alla förvirrade avatarbytena:D. Så även om jag inte minns själva lekandet så får minnet mig att le. :)

För det var väl inte den leken som @Myrten introducerade ficktjuven? för det minns jag, det var en rolig lek.

Ja den var verkligen kul och skruvad och det var ju mycket nytt i den också det är nog därför jag minns den efter alla dessa år jag börja fundera på när den var och det kan nog vara 8år sedan:eek:.

Ja precis det blir lättare med teman, Nationaldagsgaloppen minns jag inte alls vad som hände i men jag minnns det roliga temat att det var roliga uppdateringar och alla förvirrade avatarbytena:D. Så även om jag inte minns själva lekandet så får minnet mig att le. :)

För det var väl inte den leken som @Myrten introducerade ficktjuven? för det minns jag, det var en rolig lek.

Jag tror det var i hennes lek Midvinterblot hon introducerade Ficktjuven :)

Jag saknar ibland tiden när lekarna var stora och många var vanliga bybor, det känns som om både jag och övriga genneraellt var mer förvirrade då. Nu tycker jag tyvärr ofta det är så att de gångerna de goda vinner så sitter de ofta på så mycket "extra info" att detsällan blir spännande, det är trist.

Jag hatar ju egentligen rollen bybo, jag gillar när många specialroller är försvagade istället. Och informationen som går runt får gärna vara lite "luddig". Sen gillar jag ju inte omvandlingsroller. Tycker det förstör lekarna eftersom det nästan är omöjligt att lista ut vem som blivit omvandlad i slutet av en lek, om det inte är uppenbart t.ex. pga spion och då är det ju heller inte särskilt roande.

Sen får det inte vara för många sior i omlopp.

Jag hatar ju egentligen rollen bybo, jag gillar när många specialroller är försvagade istället. Och informationen som går runt får gärna vara lite "luddig". Sen gillar jag ju inte omvandlingsroller. Tycker det förstör lekarna eftersom det nästan är omöjligt att lista ut vem som blivit omvandlad i slutet av en lek, om det inte är uppenbart t.ex. pga spion och då är det ju heller inte särskilt roande.

Sen får det inte vara för många sior i omlopp.

Ja lite och luddig info är ju nästan ett måste när alla har specialroller.

Håller med dig om siorna.

Vi borde ha en massa underkategorier, typ:

Bästa uppdateringen
Bästa hinten
Värsta tabben
Största blåsningen
Mest legendariska fighten
Bästa OT-kommentaren
Bästa fylle-kommentaren

USW
Vi får ta och nominera folk då!

Största blåsningen sätter jag tveklöst @Myrten som demon i Robinson Buke 2013. Fantastiskt spelat! :D

Bästa uppdateringen är svår, men i Rosas Konditori har jag för mig att @Killaloe åkte ut efter att ha smygätit semlor som någon hade bytt ut nån ingrediens i så de smakade pyton och gjorde henne sjuk eller nåt? Minns att jag tyckte den var himla underhållande i alla fall!

Bästa hinten... Ja, det blir nog inte @CaisaLundblads från igår, även om den kanske hade funkat med en annan mottagare... Vill dock minnas att @Niyama hintade vansinnigt bra till mig i någon lek när hon var ond utanför lyan. Minns dock inte så mycket mer än så.

Värsta tabben, där får jag nog nästan nominera mig själv i min första lek. :cautious: Eller möjligtvis den LL som tog livet av mig när jag inte skulle dö. @Myrtens käk-PM till goda cirkus kommer tätt efter, men den lyckades vi ju lösa på ett bra sätt i alla fall.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sju nya idrottsprofiler tar plats i Idrottsmuseets Hall of Fame i år. Bland namnen finns Frölundaprofilen Tomi Kallio och Öislegendaren...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann väljs in i Gothenburg Horse Show Hall of Fame. - Efter gårdagens prestation borde jag väljas in i Hall of Shame...
Svar
0
· Visningar
395
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Gothenburg Horse Show Hall of Fame hyllar profiler, ryttarikoner och hästar som har betytt mycket för sporten och evenemanget. Innan den...
Svar
0
· Visningar
223
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar