Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det viktigt nu? Det där känns lite konstigt att du propsar på, det finns inga dolda röster kvar och det är redan majoritet på Mu?
Samma med @Artline - varför tyckte du det var viktigt att hon ändrade sin röst?
Det här känns rätt skumt.
För att vi annars bara var två som röstade på en jag tror är ond, med två ulvar kvar skulle de kunna vända röstningen. Vi har dessutom en brevbärare kvar, det är väl inte omöjligt att det delats ut paket som kan påverka röstningen.

Varför är det viktigt nu? Det där känns lite konstigt att du propsar på, det finns inga dolda röster kvar och det är redan majoritet på Mu?
Samma med @Artline - varför tyckte du det var viktigt att hon ändrade sin röst?
Det här känns rätt skumt.
För att det behövs tre röster för att vara säker på att få ut den vi tror är ond. Är det två röster på en så kan ulvarna ändra röst så det blir två två.

För om jag ska börja tro att Hedinn är ond så behöver jag se mer bevis på varför du tror det :) Men jag förstår att du inte har tid och ork.
Jag ska ta tag i det om jag överlever natten, fast när jag tänker efter så tror jag att jag gör det för ingen lyssnar på mig iallafall! :p :D

För att det behövs tre röster för att vara säker på att få ut den vi tror är ond. Är det två röster på en så kan ulvarna ändra röst så det blir två två.
Fast den sista ulven hade lagt sin röst som alibi på Mu redan. @Hedinn talar om risker som hon själv vet inte existerar. Därför ifrågasätter jag.

För mig känns det viktigare att lämna ett statement om jag inte överlever natten.
Det kan man ju göra på andra sätt än genom röst. :)

Men om vi leker med tanken att jag är ond, vad skulle jag tjäna på att be Artline ändra röst? Om nu Mumorsan sitter i lyan och jag med henne, Mumorsan röstar på Gabby, du på mig, Gabby på Mumorsan och Artline på dig, då hade jag enkelt kunna lägga en röst på Gabby i slutminuterna, Gabby hade åkt och med lyckat käk hade onda vunnit.

Inget vidare smart drag av goda att sprida rösterna så då. Och ännu mindre smart av mig att be någon ändra röst så att de samlas. ;)

Det kan man ju göra på andra sätt än genom röst. :)

Men om vi leker med tanken att jag är ond, vad skulle jag tjäna på att be Artline ändra röst? Om nu Mumorsan sitter i lyan och jag med henne, Mumorsan röstar på Gabby, du på mig, Gabby på Mumorsan och Artline på dig, då hade jag enkelt kunna lägga en röst på Gabby i slutminuterna, Gabby hade åkt och med lyckat käk hade onda vunnit.

Inget vidare smart drag av goda att sprida rösterna så då. Och ännu mindre smart av mig att be någon ändra röst så att de samlas. ;)
Det beror ju på hur högt spel man vill spela? Du är ju ganska godförklarad nu så du kan ju köra stenhårt för att hålla linjen. :)

20.29 LenaH röstar på Hedinn
21.10 Mumorsan röstar på Gabby
21.19 Artline röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på Mumorsan
21.21 Hedinn röstar på Mumorsan
21.27 Artline ändrar röst till Mumorsan

Uppdatering

Han mindes knappt sitt tidigare liv och han hade inget emot att glömma det helt. Då hade han hetat Cole och lyckats supa bort både fru och barn. Nu hette han ingenting och han hade inte druckit starkt på länge. Han saknade inte sin familj, han hade en ny. De åt tillsammans, sov tillsammans och bad tillsammans. I hemlighet tillbad han inte bara sin nya gud utan även mannen som hittat honom stupfull och nerskitad, då när han fortfarande var kvar i sitt gamla, usla liv. Det var därför mannen som inte längre hette Cole med glädje gjorde allt för sin ledare och mästare. Mannen med de mörka ögonen som givit dem allt. Deras överstepräst. Eh Tar.

När han fått det vackra svärdet som kallades khopesh hade han inte bara blivit stolt och glad utan han hade sett det som en ära och ett ansvar och övat många timmar. Nu rusade han mellan gravstenarna på den öde kyrkogården med sitt vapen i handen. Det hade inte behövts någon order för att han och de andra vakterna skulle ta upp jakten. Inkräktarna i templet måste dö. Plötsligt dök en skepnad upp i skumrasket och trots mörkret avslöjade klädseln att detta inte var en av hans bröder eller systrar från Rame Tep. Mannen som inte längre hade ett namn anföll utan att tveka men trots all träning missade hans khopesh sitt mål. Hans följande slag parerades skickligt men när motståndaren insåg att den ceremoniklädda angriparen inte tänkte ge upp sitt anfall så möttes nästa svepande slag med det underliga svärdet offensivt i stället för defensivt. Inte ens med bröstkorgen genomborrad, fanns det någon ånger eller sorg hos mannen som låg döende på kyrkogården i vinternatten. Medan hans baneman stod lutad över honom jublade han inombords över att han kunde få offra sig för Rame Tep och för Eh Tar. Han skulle rentav blivit lycklig över vetskapen att ingen någonsin identifierade honom som dagdrivaren Cole utan att hans kropp slängdes i en omärkt fattiggrav.

Mumorsan var sektmedlem i Rame Tep - Ulv

young-sherlock-holmes-photo-03.jpg

DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17 Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess röstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM
21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missar rösta

Röstlista DL2

20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på cirkus
21.24 Artline röstar på LenaH
21.26 Mumorsan röstar på cirkus
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess
21.28 Sedna röstar på LenaH
21.29 Myrten röstar på LenaH
21.29 FiaM röstar på cirkus
21.29 cirkus röstar på LenaH

Koppen missar rösta, ersätts med Paddington
Lilltess missar rösta

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi
Hedinn missar rösta

Röstlista DL 4
20:27 Sedna röstar på Lobelia
21:17 Hedinn röstar på Lobelia
21.18 FiaM röstar på Lobelia
21.19 LenaH röstar på Lobelia
21.28 Mumorsan röstar på LenaH
21.28 Snurrfian röstar på Sedna
21.28 Artline röstar på Lobelia
21.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia

Lobelia missar rösta

Röstlista DL5
17.19 Sedna röstar på LenaH
21.16 Hedinn röstar på Snurrfian
21.21 Mumorsan röstar på LenaH
21.25 Sedna ändrar röst till Snurrfian
21.28 LenaH röstar på Snurrfian
21.29 Artline röstar på Snurrfian
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.29 Snurrfian röstar på LenaH

Röstlista DL 6
20.29 LenaH röstar på Hedinn
21.10 Mumorsan röstar på Gabby
21.19 Artline röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på Mumorsan
21.21 Hedinn röstar på Mumorsan
21.27 Artline ändrar röst till Mumorsan

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess, Mirtai, Sedna, LenaH
Cirkus röstar Myrten, LenaH, -
Mirtai röstar LenaH, Cirkus, LenaH, -
LenaH röstar Habina, Cirkus, Mirtai , Lobelia, Snurrfian, Hedinn
Myrten röstar Habina, LenaH, -
Lobelia röstar Cirkus, FiaM, LenaH, missar
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus, Lobelia, Lobelia
Lilltess/gabby röstar Koppen, missar, missar, Lobelia, Snurrfian Mumorsan
Artline röstar Mirtai, LenaH, Mirtai , Lobelia, Snurrfian Mumorsan
Sedna röstar FiaM, LenaH, LenaH, Lobelia, snurrfian
Mumorsan
röstar Cirkus, Cirkus, LenaH, LenaH, LenaH, Gabby
Hedinn röstar Lilltess, FiaM, missar, Lobelia, Snurrfian Mumorsan
Koppen/Paddington röstar missar, missar, Mirtai, -

Deltagare:
1. Artline
2. LenaH
3. Lilltess/Gabby_Ossi
4. Hedinn

Roller:
Ängel
Brevbärare
Bybor (1 st)

Ulvar (1 st)

Uppdatering

Det snöade kraftigt i London under natten. De som hade mycket att grubbla över höll sig inomhus med en kopp hett te. De som ändå strök runt på gatorna med ont uppsåt fick till slut inse att de inte skulle lyckas med sina planer just inatt.

Jag ska strax fara mot Göteborg Horse Show nu så lägger en säkerhetsröst redan nu ifall jag glömmer :p

Jag tycker att LenaH inte alls verkat intresserad av att leta ulvar på sista tiden. Dessutom har vi ju det där med att Rathe verkade rösta för att rädda kvar henne.

Gabby_Ossi röstar på LenaH

Jag ska strax fara mot Göteborg Horse Show nu så lägger en säkerhetsröst redan nu ifall jag glömmer :p

Jag tycker att LenaH inte alls verkat intresserad av att leta ulvar på sista tiden. Dessutom har vi ju det där med att Rathe verkade rösta för att rädda kvar henne.

Gabby_Ossi röstar på LenaH
Nä jag är inte så intresserad av att leta ulvar eftersom jag är rätt övertygad om var den sista befinner sig. :)

Jag har också en del annat för mig idag så jag lägger också min röst nu för säkerhets skull:

LenaH röstar på Hedinn av samma skäl som igår.

Igår var Lena och Mu lika misstänkta.

Så om Hedinn eller gabby vore onda så tycker jag att det var märkligt att rösta på Mu. Om Lena hade åkt och varit god så hade det stått 2-2.

Då hade ulvarna bara behövt lyckas med käket för att vinna. Även om de inte lyckats äta så hade deras chanser ändå sett bra ut i ett läge med 2-2.

Artline röstar på LenaH
Det har varit något med henne som inte stämmer. Nu känns det som hon inte lägger så mycket fokus hur vid de goda vinner eller ej. Att hon är säker på att Hedinn är ond hjälper inte om inte vi andra tror att hon är ond. Jag tror hon är ond som känner att det inte är någon ide. Visst hon kan vara en god som ledsnat eftersom hon varit misstänkt hela leken. Men jag tror som sagt inte att vare sig gabby eller Hedinn är onda.

Lika bra att jag också röstar då. :) Jag tror ju också att LenaH är kvarvarande ond, dels räddningsrösterna och att hon inte letar onda längre. Jag vet ju min roll, så att hon bestämt sig för att jag är ond talar inte till hennes fördel heller.

Hedinn röstar på LenaH

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka