CaisaLundblad Skriver på söndagen om ett fel i rollistan och svarar på obligatoriska frågan med att det finns många viktiga roller, men att information och därav viskande brunnen är viktigast. Försöker på måndag sammanfatta vad som skrivits men kommer inte fram till så mycket. Diskuterar lite med BSF om hennes svar på den obligatoriska frågan. Tycker min motivering när jag röstdae på BSF var svag (det var den), men verkade förstå att jag inte hade så mycket att gå på och snöade inte in sig på det. Reagerar lite på Hemligs röst på BSF. Röstar till sist på LenaH, för att hon varit mindre aktiv och hennes röriga inlägg skulle kunna vara ett försök att hålla goda off-balans och hindra dem från att förstå ordentligt (?) Igår skrev hon ett lite otydligt inlägg, som trots förklaring blev gårdagens stora händelse (?) Skrev inte så mycket under dagen pga tågresa, mobil och smärtstillande. Röstas på av Hemlig pga ovannämnda inlägg. Reagerar på vad Habina skrivit om BSF och tycker hon har flugit under radar, röstar pga av detta på Habina. Tycker Mirtai, Lobelia och bumpo skrivit lite för lite för att man ska reagera på, tycker Hemlig skaver, men tror det kan bero på IRL. Reagerar inte på något hos Snurrfian och tycker LenaH har flugit under radar. Tycker jag har för bra koll. Har idag försökt räkna onda goda och undrat över varför BSF käkades, samt funderat över om inte fok med tidigare låg profil kan vara ulvar. Skrev att hon idag reagerat lite på Snurrfian och att jag fortfarande har för bra koll, men säger sedan också att det kan vara fel, men att hon itne har någon som känns speciellt skum just nu.
CaisaLundblad Undrar över varför så många reagerat på Lobelias diskussion med bumpo, och tycker inte den var något att reagera på. Och förtydligar att hon inte baserar misstankar bara på hur många röster folk fått (och att hon inte tänker rösta på någon som inte blev käkad

) Är fortfaradnde lite skum på Habina och tycker hennes röst på Lobelia är konstig, men är rädd att hon är Kato och vill då hellre se henne omvandlad. Tycker Mirtai kommit undan sina misstankar lite väl lätt och varit lite anonym. Tycker bumpo och Lobelia verkar ok, men tycker LenaH skaver lite (men mycket lite verkar det som) för hon har många inlägg men lite input. Tyckte min röst på LenaH var konstig, men jag hoppas jag lyckades förtydliga mina tankar kring det (antyder också att jag skriver för långa inlägg, inte för att det får mig att sluta

). Påminner sedan om att ulvarna har kunnat trolla en röst, och att det kan vara anledningen till en konstig röst (vet inte säkert vilken röst hon syftade på skulle vara trollad). Caisa röstar först på Snurrfian för att hon känns skum och för att hennes teoriinlägg känns som att hon inte vill ta ställning, men ändrar sedan röst, när hon tycker rösterna på Snurrfian kommer in lite väl snabbt (och ja, jag kopierade det från stycket innan, orkade inte skriva det igen). Nämner några gånger under dagen att hon tycker denna ulvleken är jobbigare än normalt (och verkar ha problem med att ingen förstår vad hon skriver

)
LenaH Skrev att hon hittat leken i söndags. Svarade på obligatoriska frågan i måndags att hon tror en tapper bybo skulle vara avgörande. Kommer in nära DL på måndagkväll och tycker inte BSF är något att reagera på och verkar inte ta illa upp av Caisas röst. Reagerar själv på Hemlig och Mirtai, väljer att rösta på Mirtai då hon röstade på en ny spelare som gjorde ambitiösa teoriinlägg. Kom inte in förrens precis innan DL igår också och säger då att hon inte vill rösta på mig, Caisa och BSF, för vi var aktiva (?) Tycker bumpos röst på Sookie är förståelig. Tyckte Hemlig var skum, men backar när det blev drev på henne och röstar istället på Mirtai, dels för rösten på mig i måndags och dels för att det kändes som att Mirtai hoppade på ett enkelt drev på Hemlig. Har idag bara skrivit om vilken DL som passar henne bäst.
LenaH Kommer in på eftermiddagen och vill ha förtydligande på något Caisa skrev, som hon egentligen inte behövde visade det sig sen. Berättar att hon haft lågprofil pga utmattning (om du sagt det innan jag röstade så hade jag haft med det i beräkningarna) och att hon inte tycker konsekvent röstande är ulvigt, så länge man gör det mot någon som man faktiskt tycker är skum. Röstar på Mirtai för att
vara konsekvent hon röstade på mig och Hemlig, med vad LenaH tyckte var dålig motiveringar. Varnar om dålig aktivitet idag. Blir röstad på av mig(för hon
är konsekvent ligger lågt och hade gett Mirtai två andraröster) och Mirtai (för att
hon var konsekvent det känns som hon hakat upp sig på Mirtai och använder samma röstmotivering flera dagar i rad).
Lobelia Skrev nått OT inlägg i söndags, skriver sedan inte igen innan måndagens DL, vilket leder till en röst från Snurrfian. Kommer in efter DL och ber om urssäkt, skrever inte mer förrens på tisdag. På tisdagen svarar hon på den obligatoriska frågan med att hon tror att hur folk agerar eller Mio blir avgörande. Efterröstar sedan på bumpo för att hon röstade på en inaktiv istället för att leta onda. Tror inte BSF var ond pga röstmönstret, men var misstänksam mot bumpo, LenaH och Snurrfian för att det röstade sent. Verkar dock släppa detta sedan pga irl faktorn. Fortsätter tycka bumpos motivering är dålig även efter att bumpo försökt förklara, och försvarar sig med att man kan få röster för minsta lilla, säger också att bumpo gnabbar med henne för att hon röstade på bumpo. Kommenterar även Caisas omdebatterade inlägg angående huruvida man kan redigera ett inlägg utan att det syns eller inte. Reagerar sedan på att Habina trodde bumpo röstat på Lobelia och ser detta som ett sätt för Habina att få misstankarna mot bumpo/Lobelia och röstar pga detta på Habina. Blir röstad på av bumpo för att Lobelia fortsätter tycka bumpos förstadagsröst är konstig (?). Säger att hon inte förstå röstandet på Hemlig, och nämner att detta skulle kunna vara en räddningsaktion mot BSF, eller en reaktion på att fok är rädda för att BSF ska åka ut för att hon har konstiga tider. Tycker idag det ser ganska kört ut, tror inte det finns fler bybor, tror inte brunnen hittat någon och pratar om hur det finns för många saker som kan orsaka lynchstopp för att det ska säga en något. Bad Caisa förtydliga det hon sa om mindre misstänkta.
Lobelia Reagerar på Snurrfian för att hon lägger ord i mun (innehåll i inlägg?) på Lobelia och undrar då om Snurrfian avsiktligt försöker rikta misstankar mot Lobelia. Förtydligar ytterligare de saker som Snurrfian och Caisa undrar över. Berättar (för Caisa?) att hon inte tänker misstänka folk bara baserat på antal röster (vilket Caisa sedan förtydligade att hon inte heller tänkte). Fortsätter diskutera med Snurrfian vad Lobelia menat i sina inlägg och röstar till sist på Snurrfian, för att hon känns knepig och virrig, samt utläser mer från Lobelias inlägg än vad Lobelia skrivit. Har inte skrivit något idag.
Så här långt är nog Caisa den enda jag känner jag kan lita på. Hon kan ju dock ha grundlurat mig, men jag tror inte jag reagerat på något hos henne. Hon skriver ordentliga analyser som känns rimlig. Hon kan ju också ha grundlurat mig och är en ulv som är bra på att gömma sig, och jag är helt enkelt för naiv för att förstå det
Habina och Snurrfian känns mest förvirrade. De skriver teorier som inte alltid håller en granskning och det känns ibland som om de hoppar ganska plötsligt från en teori de snackat om, till en någon/några annan/andra varit inne på om det verkar gå dåligt. De skulle förstås kunna vara goda och förvirrade ändå.
LenaH skriver inte jättemycket, men om det nu berodde på irl saker så vill jag inte fästa mig på det. Dock känns det lite skumt att hon
varit så konsekvent röstat bara på Mirtai, med nästan samma motivering varje gång (din röst har tunn motivering, därför är du ond), och igår sa hon till och med själv att hon röstar på Mirtai med samma slags motivering som Mirtai hade i tisdags, vilket var en stor anledning till LenaHs röst på Mirtai i tisdags. Kan ju också vara en god som verkligen tyckte Mirtai var skum.
Lobelia känns (som vissa andra också nämnt) ganska defensiv, och kan bli lite "hetsig" (?) när hon ska försvara sig. Detta skulle kunna var en ulv som desperat försöker hålla bort misstankar, men också en god som talar sanning, är nog i nuläget ganska neutral för mig.
TL;DR Caisa är antingen god, eller ljuger för bra; Habina och Snurrfian är antingen odiskreta ulvar, eller yra höns; LenaH är
konsekvent antingen en ulv som skrattar gott nu när hon fått ut Mirtai, eller god som nu svär över att Mirtai verkade skum; Lobelia är antingen en ulv som försöker hålla misstankar bort, eller en god som försöker stoppa folk (ulvarna?) från att göra henne misstänkt. Så som vanligt vet jag ingenting

Kan vi inte införa en ny regel? Goda får inte verka det minsta skumma och onda måste börja varje inlägg med

. Det hade gjort allt så mycket lättare