*ULVLEK* Mio Min Mio

Jag kan inte svara för de andra men anledningen till att jag röstade sent var att jag kom hem sent, jag hade typ 30 min på mig att läsa igenom och rösta. ;)
Det är det som är problemet, att "real life" är en variabel förutom taktik.
Rent erfarenhetsmässigt så är du dock sällan i lyan utan mest utanför eller god. Har inte koll på de senaste lekarna.
@LenaH röstar ofta sent dessutom

Som sagt vagt men ändå något jag har i bakhuvudet.

Vidare gör det mig en aning misstänksam mot bumpo Lenah och snurris som röstar sent. Jag tror att åtmonstone någon av dem är ulv och åtminstone halvt inne på att lägga en andraröst om det visade sig att en ulv kommit upp för "lynch", åtmonstone om de kunnat hitta på en inte alltför långsökt motivering.
Jag hann inte innan, jag hade missat vad klockan var och var senare än jag trodde. Jag är tyvärr på god väg att bli lika sen idag. :crazy:

Jag tog nog aldrig detta som att det skulle visa på att Caisa var en ulv, men det var inte helt tydligt skrivet och jag var tvungen att läsa det några gånger innan jag förstod vad hon menade. Så inget som tyder på Caisa som ulv, men är heller inte förvånad över att folk reagerade på det. Tycker mer det är konstigt att Hemlig fortfarande tycker det är en motivering även efter att Caisa förtydligat. Dock har Hemlig känts lite virrig/osäker i de flesta inlägg hon gjort idag (eller det kanske bara är jag?) vilket ju kan vara förståeligt om hon haft veterinärbesök, så jag vet inte om jag tycker det är något att reagera på, eller är jag för snäll då :confused:

BSF röst på Hemlig skulle kunna vara för att Hemlig trodde att Myrtens röst skulle kunna vara för att skydda BSF, och för att Hemlig röstade på BSF redan igår. Dock har ju även Snurrifian och Mirtai varit inne på att Myrten la en alibiröst, så det känns inte som motivering nog att kalla BSF ond (om nu inte BSF, Mirtai och Snurrifian sitter i lyan tillsammans, med det känns som om det hade varit ett dumt drag att lägga fram samma teori då).

Caisa har börjat skriva lite mer, men fortfarande mest för att försvara sitt inlägg, så jag vill nog vänta med att säga något där tills det finns nått mer att gå på.

Habina har skrivit att hon förstår Caisas inlägg, att hon tycker Snurrifian och Caisa bondar, och frågat om siaren, vilket skulle kunna vara en ulv som vill leda bort misstankarna, eller en god som är misstänksam, svårt att säga från så lite.

Lobelia har skrivit att hon inte tror BSF är ond (även om jag inte riktigt förstod resonemanget bakom, har du lust att förtydliga?), men att hon är misstänksam på bumpo, LenaH och Snurris som röstade sent.

Bumpo har försvarat sin röst på sookie och LenaH, Snurris och Mirtai har inte skrivit något mer sen sist jag skrev.

Själv kommer jag fortfarande inte fram till något särskilt. Tycker nog Snurrifian, BSF och Mirtai är mest mysko, men det kanske bara är för att de har skrivit mest :banghead: :banghead:

Kan inte folk skriva lite mer så jag, som fortfarande inte är så bra på de små hintarna ni andra verkar hitta, kan få reda på nåt :o
Jag byggde min teori helt på röstmönstret. Det är mycket sällan en ulv står ensam med 2 röster en förstadag med väl spridda röster.

Var är alla? :nailbiting: Jag ser att lobelia och bumpo diskuterar en del, men det känns mest som att bumpo lagt en normal förstadagsröst och lobelia blir sådär misstänksam som hon blir när hon får en röst på sig. Vill helst inte tro att de spelar teater och sitter i lyan ihop. :cautious:
Fast jag röstade inte ens på lobelia. Jag röstade på Sookie. Det är det som gör det hela ännu skummare. Jag vet att jag inte borde häbga upp mig så men Lobelia beter sig verkligen skumt just nu.

Nu spelar jag verkligen bara på känsla och hittills säger den mig väldigt lite förutom att jag tycker att både @Madalitso och @CaisaLundblad teoriar och kämpar på väldigt bra trots lite dålig input från somliga andra (yours truly bland andra :o) så jag vill inte rösta på någon av dem för de för iaf leken framåt. @Blacksmithfarm kämpar också på så därför vill jag inte heller att hon ska åka ut ikväll.

Obs att jag inte har någon aning om huruvida någon av dem är ond eller god men de är inte mina förstahandsval iom att de är aktiva. :)

Röstlista DL 2 KL 22
20/6 21.00 Lynchen DL1 ger BSF 2 röster
18:14 Blacksmithfarm röstar på hemlig
19.36 hemlig röstar på CaisaLundblad
21:42 Habina röstar på hemlig

Blacksmithfarm 2
hemlig 2
CaisaLundblad 1

Föt att återigen förtydliga då, jag satt på tåget hem med totalt värdelös uppkoppling. Jag är på riktigt glad att nätet höll sig såpass stabilt att jag öht fick i väg en röst igår. Jag kollade snabbt vilka som inte skrivit alls i tråden och när en av de två som inte skrivit spelade sin första lek så var valet enkelt. Det var en totalt värdelös röst jag vet det men valet, som faktiskt inte var mitt utan snarare västtrafiks som vägrar installera wifi på sina tåg, var att inte rösta alls. I min bok är en dåligt underbyggd röst alltid bättre än ingen röst alls.

Jag förstår ärligt talat inte varför du biter dig fast så på en röst som jag dels har förklarat och som faktiskt inte är så himla konstig. Oavsett att det är jag som har lagt den eller inte. Det gör att du ökar på min misstankelista just nu.
Biter fast? Allt förstadagen är dåligt underbyggt och någon måste jag rösta på likväl som du.

Alltså nu fattar jag inte alls vad @hemlig håller på med? Ok att hon tar en extremt tunn teori från mig och röstar på Caisa, det är skumt men inte jätteskumt. Men varför i hela friden funderar hon på att rösta på snurrfian istället? Vad har hon med alltihop att göra (mer än att Caisa bad snurrfian förtydliga något som hon sedan hittade själv?).

Nä, nu blev hemlig jätteskumt.

DET däremot är (tror jag) för att den teorin gick ut på att jag skulle ha "förkrivit mig" och skrivit nåt i tråden som skulle till lyan. Eftersom inlägget var riktiat till Snurris tror jag hon menade på att Snurris satt i lyan med mig då, om teorin hade varit korrekt. Typ? :p

Det känns som om hemlig är den som sticker ut idag men samtidigt så undrar jag om det kanske är irl som ställer till det för hemlig, det känns så fullständigt förvirrat. Men visst hon skulle kunna var ulv ändå.
Mirtai skulle jag vilja se mer av, men å andra sidan så behöver inte det betyda att hon är ulv.
Lobelia börjar komma igång med sitt teoriande, det känns lite hemtamt på något sätt. ;)
LenaH verkar ha ont om tid och har inte kommit med så mycket.
Jag blir lite nervös över att Caisa och jag verkar ha ungefär samma tankar, är hon ulv som försöker bonda med mig eller tänker vi bara lika?
Bumpo verkar ha fastnat lite på Lobelia.

Summa sumarum så vet jag inte vad jag ska tro... Jag är lite inne på samma tanke som Lobelia att BSF inte är ulv, för hon borde inte ha fått rösterna igår. Men det gör mig inte klokare.

Vad gäller @bumpo s röst på Sookie så har jag själv gjort likadant (på just bumpo om jag inte minns fel! :p) och tycker därför inte det är skumt.

Mirtai röstar på hemlig

Dels för att jag tycker hennes röst på BSF igår är märklig, dels för att jag inte blir klok på Myrtens röst igår och vill veta vad den egentligen stod för.

Var är alla? :nailbiting: Jag ser att lobelia och bumpo diskuterar en del, men det känns mest som att bumpo lagt en normal förstadagsröst och lobelia blir sådär misstänksam som hon blir när hon får en röst på sig. Vill helst inte tro att de spelar teater och sitter i lyan ihop. :cautious:
bumpo har inte en röstat på mig.

Minns inte vem som röstade på mig, får väl kolla upp det, men här är det mest bumpo som i vanlig ordning misstänker alla som röstar på henne ;)

Nu verkar du skum, försöker du sprida misstankar?

DET däremot är (tror jag) för att den teorin gick ut på att jag skulle ha "förkrivit mig" och skrivit nåt i tråden som skulle till lyan. Eftersom inlägget var riktiat till Snurris tror jag hon menade på att Snurris satt i lyan med mig då, om teorin hade varit korrekt. Typ? :p

Jaha. För jag tänkte mig att du skrev något random till lyan och sedan när du insåg ditt misstag så skrev du det första du kom på och då blev det till snurrfian. Men OM nu min extremt tunna teori skulle vara sann (vilket jag betvivlar) så skulle det förstås vara skönt att få dit två ulvar samtidigt. ;)

Ok nu blir det drev på @hemlig ... JAg var ju själv inne på att hon var skum eftersom hon röstade på Caisa pga ingenting (?) men nu känns det sådär.

Snurrfian röstar på Mirtai eftersom det känns som om hon gör det väldig enkelt för sig genom att röst på hemlig och pga Mirtais röst på Madalitso. Precis som Habina säger så är det ett drag som ulvar kan göra, men borde inte göra det...

Haha, vilken härlig teori! :D Att det blev så är ren slump och mitt ";)" beror på att jag inte tog blacksmithfarms röst på mig särskilt allvarligt. Det är ju en lek det här. :laugh:

Tack! Jag blev nästan lite stolt när jag "upptäckte det". :o
Och klart du säger det. :angel:

Och eftersom jag tycker det verkar för lätt med hemlig, det börjar bli lite drevvarning där och det är du och henne jag reagerat mest på hittills faller min röst på dig idag.

Caisa röstar på Habina

För jag tror hon kan vara Kato som försöker "vinka" till bsf (obs: det behöver inte i min teori betyda att bsf är ulv, bara att Habina misstänker det) i sitt teroiinlägg "Svarar Kato på den obligatoriska frågan. Röstar på mig! ;)" , + att jag tycker hon flyger lite under radarn trots att hon är aktiv. se inlägg #217 för mer utförlig teori.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka