Lycanthrope

Trådstartare
Måste man åka in för det eller kan en veterinär göra det här hemma på något vis? :o

Vad brukar det kosta att göra?

Sv: Ultraljud

Veterinären brukar kunna göra det hemma. Priset varierar nog beroende på hur långt de måste åka. Ring din närmaste vet och fråga.

Som ovanstående skrev varierar det. Jag betalar 500kr för u-ljud på klinik. Om distriktarna kommer ut (ca:2-3mils resa för dem) tar de ca:1200kr.

Måste man åka in för det eller kan en veterinär göra det här hemma på något vis? :o

Vad brukar det kosta att göra?

Min vet gör det hemma, men bara på ston som står snällt utan seminspilta, dvs minsta krångel så packar han ihop den dyra UL-apparaten och man får åka till kliniken. Detta både för sin egen säkerhet och för apparatens skull....

Han var hemma nu i maj och kollade ardennerstoet, det kostade 1200 kr inkl moms och då var det UL och 2 vaccineringar i det priset.

Ingår i seminavgiften på min station fram till 90 dygns kollen, dvs på 17, 30, 40-45 och 90 dygn.

Jag har hem distriktarna och betalar för ett ensamt ultaljud 940:- bättre om det är fler på samma gång då sjunker priset tar vi två på en gång blir priset 760:- osv sen minskar det hela tiden.

Jag har åkt till annan station än den min var på (närmare), 300kr i handen på veterinären.
Sen sista UL tog jag hemma, tror det blev kanske 1000kr inkl vaccinering (abortvirus). Hade ett mkt snällt sto så det var aldrig några problem.

När vaccinerar man för abortvirus? :o

Det verkar som om damen är dräktig nu iaf!
Funderar på att ta vägen om klinik när jag hämtar henne.

Okej!

Finns det andra alternativ?
Jag har hört att det är bra att vaccinera vanliga också när fölet är i magen?

Tack! :D

Jag skulle dock behöva göra om grundvaccinationen, har tappat bort lappen :(
Får hem hennes pass snart och tänkte göra det då.
Kan jag vaccinera igen sen då 1 mån innan fölning?

Är ockås lite intresserad utav det där.
Mina två skall ockås grundvaccineras, skall jag göra de nu , försöka få så att de skall ha sin tredje spruta en månad innan? eller lägga in en extra?

Är också lite mer intresserad utav olika priser för ultraljud hemma, då mina inte gillar transporten?

Tacksam för svar!

När jag tog hem en stuteriveterinär som skulle kolla ett sto för vi misstänkte hon va dräktig då magen va jätte stor (tyvärr bara fet:angel: ) då tog hon 800kr. Nu i somras när vi tog ut samma veterinär betala vi 800kr för båda hästarna så det var ett schyst pris men då åkte hon från seminstation som ligger bara någon km ifrån vårat stall :)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
569
Senast: Liten
·
Hundhälsa Vid en hälsoundersökning flytta veckan upptäcktes det att min 12- åriga hanhund har ett blåsljud på hjärtat. Veterinären rekommenderade...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Jamtland
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023