Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Uuuuu... i morgon ska sambon och jag iväg och kika på bönan för första gången. :crazy:

BM sa åt mig att jag inte fick kissa på två timmar innan, och hon gav mig en förklaring varför - som jag glömt bort.

Någon här som kan förklara varför?
 
Sv: Ultraljud

Urinblåsan syns bättre på UL när den är fylld och "utspänd" - jag tror helt enkelt att det är lättare att se vad som är vad om man ser urinblåsan ordentligt.
 
Sv: Ultraljud

jag fick ingen information om det tros alla mina UL som jag har gjort. Det har synts ändå, trots att jag precis som du har kissat innan :D
 
Sv: Ultraljud

Aaaa, tack för alla svar. Jag ska dit klockan åtta, och tänkte att jiiiises, jag får kliva upp mitt i natten för att jag ska hinna gå på toa efter nattsömnen (eller ja, sömn och sömn.. natten i alla fall).

Nåväl, en annan fråga i samma tema.
En kompis sa att "drick coca cola innan, då blir bebisen lite sockerglad och rör på sig massor"... Stämmer det?
 
Sv: Ultraljud

Vad mysigt!
Var på et för några veckor sedan och fick veta att jag då var i v 12. Nu är jag i vecka 15+2 och ska dit igen den 11 juli, längtar så efter att få se den igen!!
 
Sv: Ultraljud

Åååå, det gick jättebra. Bönan hade cirkusuppvisning där inne, så det var nästan svårt att mäta det som skulle mätas. Men allt var helt normalt och allt som skulle finnas fanns och fanns dessutom på rätt plats.

Men huuua vad häftigt det var. Det är nästan svårt att förstå såhär i efterhand. Vi fick några bilder med oss hem, men det är ändå svårt att förstå. Tänk att den där lilla prylen lever i min mage.

Ska be pappa om hjälp att scanna in bilderna ikväll, så jag stolt kan visa upp pluppen sedan.

Tjohooo... :-)
 
Sv: Ultraljud

Skönt att allt var som det skulle!

Kommer ihåg det första ultraljudet vi gjorde med Hugo, BM hörde inga hjärtljud så det blev ett akut UL, väl på sjukhuset när vi kunde se honom hade han high time och hann vända sig ett helt varv! Det var en otrolig känsla att se honom, blev :love: redan då! Nu har han varit ute i "riktiga världen" i fem veckor och det blir bara härligare för varje dag som går!
 
Sv: Ultraljud

Det är väl så att om urinblåsan är fylld så puttar den upp livmodern lite i bukhålan vilket gör det lättare att se. Annars ligger den nedsjunken i bäckenet och då är det lite svårare.

Men hur som helst verkar det ju ha gått bra :)
 
Sv: Ultraljud

Härligt! Ser fram emot bilder på underverket. Provade du läsktricket förresten?
 
Sv: Ultraljud

Visst är det lite magiskt?
Det var först när vi var på UL som jag verkligen insåg att det var en liten människa i magen. Och nu ligger hon här och är 6 veckor gammal. :love: :love:
 
Sv: Ultraljud

Här är en bild från ultraljudet idag (bild). Tyvärr blev ingen bild sådär jättejättebra, men nog ser man att det är världens finaste bebis som ligger där - och frågan är om inte bönan har pappas näsa. *asg*

Och ja, jag prövade läsktricket, men jag vet inte om det var därför det var fullt ös i magen, eller om det var av någon annan anledning. :love: :)
 
Sv: Ultraljud

Kalaspinglan skrev:
Här är en bild från ultraljudet idag (bild). Tyvärr blev ingen bild sådär jättejättebra, men nog ser man att det är världens finaste bebis som ligger där - och frågan är om inte bönan har pappas näsa. *asg*

Och ja, jag prövade läsktricket, men jag vet inte om det var därför det var fullt ös i magen, eller om det var av någon annan anledning. :love: :)
Världens finaste bebbe har nog jag i magen, när jag såg den på ul så slapp just det ur mig, att den var söt :angel: Men visst är din också fin:love: Nu MÅSTE jag få bilderna av barnets pappa så jag kan titta på den lite:love:
 
Sv: Ultraljud

Visst är det mysigt att få se sin bebis på UL! Själv kan jag inte riktigt förstå att underverket på snart 10 v som ligger i vagnen är samma grodd på UL-bilden från 7 v......!
 
Sv: Ultraljud

Ja, det måste verkligen vara en otrolig känsla att först ha bilden från ultraljudet och sedan ha lilla pyret bredvid sig. Jag längtar så efter den där känslan av samhörighet? kärlek? fullkomlighet?
 
Sv: Ultraljud

Ha ha, fullkomlig blir man inte av barn. Bara trött... *gäsp*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
773
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 616
Senast: Angel
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 136
Senast: sthu
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 678
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp