Ultraljud, vad bör man tänka på?

Presto

Trådstartare
Hej! Jag ska kolla om min ponny är dräktig, vi åker till vet imorgon:bump:

Jag är helt nybörjare på området:angel:

Vad bör man tänka på innan man åker iväg? Och hur går det till (!)? Min ponny är lite mullig (läs: hon ser högdräktig ut, minst!), kan det vara något problem? p.g.a. olika anledningar har jag inte kunnat motionerat henne som jag vill, men vi ska snart vara i gång igen.

Hon har varit väldigt sur på valacken sen hon om tillbaka från betäckningen, är det ett tecken på att hon är dräktig? *hoppas*

När bör man göra nästa ultraljud efter det?

Usch vad nervös jag är! Hoppas på en fölis! Kan dom kolla vilket kön fölet har? alltså inte nu, men innan hon fölar?

Tacksam för svar!

Sv: Ultraljud, vad bör man tänka på?

Jag vet inte om det är så mkt att tänka på, mer än att man är där i tid, och har tålamod, vissa dagar kan det vara långa köer på stora stationer iallafall...

Tror inte det är några större bekymmer för att hon är fet, utan det är ju svårare att u ljuda små ponnyer, mets pga att de är för små för veterinärarmar...

När vi u ljudar litet, sött welshsto så väljer vi den vetten som har små, smala armar:rofl:

men hur går det till när dom ultraljudar?

Pappa kommer vara med som chaufför men han vågar inte röra hästen, sen kommer jag vara själv där inne med Presto, eller är det bra om man är två?

Man leder ofatast in hästen i en seminspilta.
Sedan binds svansen upp, vetten plockar ut "oönskat innehåll" ur ändtarmen på stoet.
efter det görs själva u -ljudet.

Inga som helst krångligheter med andra ord.

okej, men det räcker att jag är själv då?

Jag är sjukt nervös :o hoppas verkligen det finns en liten fölis där inne :love:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 755
Senast: cirkus
·
Avel Sitter här och är lite nervös. I mitt stall finns ett föl på 8 månader en hingst.. han har inte ens sett åt ston innan Jorunn kom till...
Svar
8
· Visningar
1 013
Senast: Niela
·
C
Avel Denna vän vet vi att hon inte alls har så bra med pengar. haft det svårt sista året med pengar och att ha 3 hästar som hon inte har råd...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Trilla
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 625
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka