S

samuel

Hej min häst har stått på ulltuna sen i torsdags,vårdas för en hovböld som spridit sig under halva sulan.Är det ngn som vet ungefär vad det kostar att ha dom på Klinik? Får man faktura eller hur gör dom.Jag är lite orolig vad det kommer att landa.Hon är försäkrad med agria bas och agria pluss men det är ju 20% på det som överskrider självrisken,hjälp! blir inga julklappar i år!! :confused:

Sv: Ulltuna

Oj det låter inte billigt att låta de stå på klinik:eek: tyvärr vet jag inte priset så jag kan säga det till dig men lär nog inte vara det billigaste...går det inte alls att ha hästen hemma i boxen då?? eller gör de något med den varje dag där på kliniken?

Oj det låter inte billigt att låta de stå på klinik:eek: tyvärr vet jag inte priset så jag kan säga det till dig men lär nog inte vara det billigaste...går det inte alls att ha hästen hemma i boxen då?? eller gör de något med den varje dag där på kliniken?

Dom lägger om gipset varje dag och då krävs det bedövning eftersom halva sulan är bortskuren.

Stackars liten.. :(

har ingen aning om vad det kan kosta att ha häst på klinik men tyvärr har ju kostnaderna en förmåga att skena iväg så fort ett djur läggs in. Detta fick jag erfara då min älskade iller blev akut sjuk och blev inlagd. Jag betalade inget då han lades in, däremot fick jag skriva på ett papper där uppskattat kostnadsbelopp stod, vilket jag godkände. Vi gjorde en direktreglering med agria och jag betalade resten då vi hämtade hem honom. Jag fick då möjlighet att göra en avbetalningsplan, om jag ville. Detta tackade jag nej till och fick en "vanlig" faktura på beloppet.

Så mitt bästa tips till dig är att kontakta kliniken och höra dig för. Ingen borde ju tycka att det är konstigt att man funderar över det ekonomiska, det är ju få som kan betala veterinärkostnader utan att blinka så denna typ av frågor och funderingar får de säkerligen varje dag!

Lycka till, hopaps hästen din snart blir bra igen! Min tös har en lindrig hovböld som jag just nu tampas med, men den har öppnat sig själv (då vi upptäckte den) så förhoppningsvis hjälper den behandling vi gör, för att den ska läka bra.

Mvh Tessan

På kliniken i Helsingborg kostar det 200:- per dygn för bara själva uppstallningen, sedering kostar ca 300:-/gång ( kan ju vara olika beroende på vad de ger), sedan tillkommer arbetstiden för personalen och materialet. På den klinik jag har varit så har de direktreglering med mitt försäkringsbolag, men man måste lösa ut hästen när den hämtas, de skickar ej fakturor, men det kan såklart variera från klinik till klinik.

När min stod uppe på ultuna fick jag förhandsbeskedet (ej säker alls på att det stämde, fick den prisuppgiften från min första klinikveterinär) att det skulle kosta 5000:-/ dygn med vård. Kostnaden kom inte alls upp i det och jag misstänker att Ultuna gjort fel, men det var inte så att jag ringde och klagade. Man får faktura på det. Förr var man tvungen att betala kontant för att lösa ut hästen, men så är dte inte längre.

Betalade iaf enligt fakturan 2400 något från fredag kväll till tisdag eftermiddag, kan ju faktiskt vara så att det stämmer och att klinikveterinären inte hade så stor koll.. (ATG-klinik)

Liknande trådar

Hästvård har en fundering gällande min försäkring på pollen. Han är försäkrad i Agria till liv och användbarhet till 30 000, och veterinärvård 60...
Svar
15
· Visningar
2 036
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 276
Senast: Summerwind
·
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 053
Senast: Sockertoppen
·
R
Övr. Hund Hej! Jag ska försäkra min nya valp. Jag har dock en undran om de olika självriskformerna. IF har en fast självrisk på 2500 kr och 100...
2
Svar
24
· Visningar
2 018
Senast: Smulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar