Ulltäcke - bra eller dåligt???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Milou75
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 6 928
Sv: Ulltäcke - bra eller dåligt???

men de ska vara riktiga ull - dvs inte de från börjes lr hööks!
ett rikigt ulltäcke går på 1000:- ungefär men dom håller i hur många år som helst

Jag har mina som transport, framskrittnings och fintäcken. De är superbra! Mias är jättefina men de är ganska tunna. De riktigt tjocka och fina är de lite äldre som kommer från England, men de är nog ganska svåra att få tag i. Annars tycker jag att Equilines ylletäcken är bra och mkt snygga:love:

Jag tror nog att även de från B****s eller H***s är i riktig ull, men av annan kvalitet än de du menar kostar 1000 kronor.;)
Mitt ulltäcke är ganska kraftigt och köptes julen 1999 i en "riktig ridsportbutik" för 299 kronor, det är som sagt inne på sjunde vintern nu och lika fint som när det var nytt.

Immer

transporterar i ylletäcke, praktiskt och varmt, andas.
Mias RS har grymt fina, går att få med löstagbar hals :d
sånt ska Wille få :love:

I så fall är de inga ulltäcken. Men vad jag menar är att ulltäcken kan vara både billiga OCH bra.

Immer

En BRA filt som räcker till ett stort täcke kostar i många fall 60-70 kr. Varför skulle då ett täcke gå på 1000:- för att vara i bra material?

jag har ingen aning,men jag har än inte sett ngt ulltäcke i 200-500 kronorsklassen i vad jag tycker är bra kvalite,

suisyola skrev:
men de ska vara riktiga ull - dvs inte de från börjes lr hööks!
ett rikigt ulltäcke går på 1000:- ungefär men dom håller i hur många år som helst

Jag har ett från Börjes i 100% ull som är jättebra, det är tjock bra ull. För det betalade jag strax under 300 kr för.

Visst imponerar det mer på kompisarna med ett 1000:- täcke, men det är nog det enda sätt som det är bättre på.

Jag lägger den över honom på längden eller tvären - beroende på syfte (på längden når den en bra bit upp på halsen) och använder täckgjord/ar.
Dock kan man om man är händig säkert sy ett täcke för materialet skulle nog räcka.

bra isf ju :)
Varför har inte jag lyckats hitta ngt billigt och bra ulltäcke *retar mig*.jag som brukar vara en fena annars på att hitta bra fynd ;)

Ull täcken är jätte bra. Det som är dåligt är väll att det tar 100 år att torka om de blir riktigt blött och att det kan "bita" sig fast i håret på hästen främst i bogen tycker jag, vilket gör att risken för skav öka. Ull är ju inte så slitstarkt heller. Om en häst skulle bita tag i täcket och dra spricker det på nolltid. Annars är ull toppen.

jag har inget ulltäcke men derimot ett par ullvantar kanske lite kul att gämföra för jag har aldrig haft så varma vantar någonsin så ja tror det är så täckena är med att de värmer som tusan men man får se upp för de är varma ja tror de kan bli för varma om det är för varmt ute.

tror att det är det bästa "material" man kan hitta för värme.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 179
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 606
Senast: 13579vas
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?