Udda talang

Gnist

Trådstartare
Ja, vad har era hundar för oanade och för rasen otypiska naturtalanger?

Jag har upptäckt att min fauvefröken som i normlafallet är en fena på

080927-ch-jakt-bild1.jpg

Har en oanad talang som apportör :eek:

Hon började i morse bära omkring på den där klubbdelen och bara för skoj, så rullade jag i väg den en bit; Hon hämtade och kom med den = kamera fram och prova igen..

Resultatet:

080929-ch-bild1.jpg

080929-ch-bild2.jpg

080929-ch-bild3.jpg

080929-ch-bild4.jpg

Frivilligt utan kommando så kom även ett avlämnande vid mattes knän

080929-ch-bild5.jpg

080929-ch-bild6.jpg

Sv: Udda talang

Ska vi byta hund? :angel:

:eek: *svimmar*

Är du tokig människa, eller har din hund oanade talanger som drivande jakthund menar du? ;) :D

Men visst är det rätt så roligt att ha en sådan liten naturtalang redan vid 6 månaders ålder och absolut noll tränad för dylika aktiviteter :p

Får nog utveckla det där anlaget..Kan vara praktiskt att ha :angel:

:eek: *svimmar*

Är du tokig människa, eller har din hund oanade talanger som drivande jakthund menar du? ;) :D
Den lilla är en klockren spårhund så den får du inte men du kan ta schäfern, hon har jagat en hare på ett alldeles ypperligt vis en gång! :D

Ja, det vore en syn det.. Harjakt med pipande schäfer i ödeskogarna :D :rofl:

Nja.... Jag tror jag avstår ett byte. Gillar ju mina fauvar :love:

Jag har gått agilitykurs med rottisen. Han är snabb för att vara rottis, men har nog väldigt liten chans i largeklassen med bc.
Men hans största oanade talang skulle nog vara lurecoursing. Han slet i kopplet på "lilla bytet"på korning så att skinnet brändes bort från mina händer... Har faktiskt funderat på att se om jag kan hänga med på nån träning, men det ger ett aderalinpåslag som hette duga hos hundarna så jag har tvekat.

Gaaahhh

Vad är detta och vem har norpat min drivande sötnöt ????????

Var ner i landet och plockade upp några

potatis-1.jpg

Och vad händer, efter en stund om inte detta:

potatis-2.jpg

potatis-3.jpg

potatis-5.jpg

potatis-4.jpg

Sluta fota mina påhitt matte...

potatis-6.jpg

talang och talang vet jag inte om det är .. eller jo! Rambo har talang att snurra runt!

När det kommer åker en bil springer han längs med staketet skällandes - och snurrar, Runt runt runt runt runt så otroligt fort, 32 varv har vi räknat till, och då missade vi säkert några! det är inte direkt gräs kvar på gräsmattan där:p

talang och talang vet jag inte om det är .. eller jo! Rambo har talang att snurra runt!

När det kommer åker en bil springer han längs med staketet skällandes - och snurrar, Runt runt runt runt runt så otroligt fort, 32 varv har vi räknat till, och då missade vi säkert några! det är inte direkt gräs kvar på gräsmattan där:p

Låter du alltså hunden göra detta? :confused:

Min 7-månaders borderterrier har också samma talang!

Varje promenad har hon en vante som hon bär med sig. Tuggar inte och släpper inte. Kan också utföra enklare moment (läggande, platsliggning, sättande, platssittning och snurra) med den i munnen:)

Hon bar sin metallskål från 9 veckor:D

Hon älskar att apportera i vatten, så får väl hänga med och se om hon har lust att simma hämta lite fågel..;)

Gilly

Vilken söt liten raring, hon ser lagomt stolt ut på sista bilden. Vem vet tills nästa år kanske hon går själv till potatislandet och fyller upp hinken???:D

:idea: Det var en smart tanke

*börjar genast träna*

Nä, men självklart är det ju bara bra att ha en liten jakthund som kan söka upp och apportera vid behov, så hennes för rasen udda talang kommer helt klart att tränas på :)

Min Rottis/Schäfer korsning kan några lite roligare saker...:rofl:

Han kan fnysa.
Sitta "fint".
Sixsack.
Rulla runt.
Lägg huvet på kudden.

Sen kan han även allt det vanliga oxå..
Min pappa försökte även lära honom att "snarka"...:D

Det går att lära vissa hundar otroligt mkt faktiskt.. Våran andra hund kan typ ingenting hon e knäpp :d...

Sant... Men ändå inte så vanligt för en Rottis :)

Vår andra hund förresten e en hejare på att springa hon kutar lätt ikapp våra katter.. Hon gör 8or runt gamle Rottisen... Hon springer fortare en vad jag kan kasta iväg en boll... Så hon har ju en lite udda talang iaf... :D

Liknande trådar

Övr. Hund Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
19 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka