TZ har kört vidare...

Mia_R

Trådstartare
TZ finns inte med bland oss övriga längre.

Jag vet inte om man får berätta sånt här på buke, men då det finns officiellt att läsa både på SFK:s och Kuskringens hemsidor kanske det är ok? Jag har känt TZ i många år och träffade honom så sent som K1:s Hubertusbal då vi satt och pratade om allt möjligt. Det känns lite konstigt att han plötsligt är borta.

Jag kan inte låta bli att undra hur det ska bli med Ludde och Alex nu när husse inte längre finns kvar. Jag hoppas de får det bra trots att han så hastigt har kört vidare utan dem.

Säga vad man vill om TZ, men nog var han en färgstark personlighet och jag är uppriktigt ledsen över hans bortgång. :cry:

Sv: TZ har kört vidare...

Jag fick veta det dagen efter... Sorgligt :cry:

Jag kände han inte jättebra personligen men tillräckligt för att det ska kännas, min mamma var god vän med honom och han bodde inte så jättelångt från oss. Det kom verkligen hastigt.

Alexander och Ludwig är utlånade och var i Norrtälje Tidning senast i dag - de drog Roslagens Lucia.

Mia_R skrev:
TZ finns inte med bland oss övriga längre.

Jag vet inte om man får berätta sånt här på buke, men då det finns officiellt att läsa både på SFK:s och Kuskringens hemsidor kanske det är ok? Jag har känt TZ i många år och träffade honom så sent som K1:s Hubertusbal då vi satt och pratade om allt möjligt. Det känns lite konstigt att han plötsligt är borta.

Jag kan inte låta bli att undra hur det ska bli med Ludde och Alex nu när husse inte längre finns kvar. Jag hoppas de får det bra trots att han så hastigt har kört vidare utan dem.

Säga vad man vill om TZ, men nog var han en färgstark personlighet och jag är uppriktigt ledsen över hans bortgång. :cry:
Va trist! :cry:
Alex och Ludde har man en hel del minnen av! :love: :bow:

TZ lämnar verkligen ett tomrum efter sig. Jag hade förmånen att få vara elev för honom en tid. Med tacksamhet kommer jag att minnas hans alltid lika trevliga och lärorika lektioner med Alex och Ludde.

Sorgligt. Jag hade förmånen att ha hans barnbarn i stallet under något år. Har även tävlat mot TZ i börja på 90 talet då han körde enbet. Alltid tråkigt att förlora någon ur körkretsen :cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Vår Lizzie som jag skrivit om tidigare när hon blev biten av en lösspringande hund, har i eftermiddag hastigt lämnat sin sörjande flock...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: svart arabhingst
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar