H

hannixpannix

Vet någon hur mycket det kostar att ta med sig hästen till Tyskland. Alltså med båt? Ifall nån vet något bra ställe att jobba på där med kost, logi, boxplats och lön så får ni jättegärna tipsa mig om det. :p

Sv: Tyskland?

Skriv annons att du söker arbete i det landet.Du borde höra om närmare info med såna som är vana att exportera, det brukar inte vara det lättaste.Det krävs ju massor med frisk, veterinärintyg samt pass å andra papper.
Vaccinationer mm ska oxå vara iordning, sedan ska man ju höra efter hur lätt det blir att få hästen hem igen men antar att det nite är så komplicerat då folk åker till andra länder för att tävla bara några dagar.
Kruxet är att ett friskintyg bara håller en viss period å sen måste man ha ett nytt.

Sv: Tyskland?

Har du egen släpp eller vill du anlita någon företag som transportera din häst?
Sedan beror det på vart någonstans i Tyskland du ska/vill flytta!
Jag tog min häst med mig från Österrike och jag betalade ca.13.000sek - jag anlitade en hästtransportföretag från Holland - de kör också Pessoa´s hästar :). Sedan fick jag åka med lastbilen hela vägen och jag stannade med min häst i Holland för en vecka.
Jag har också köpt in några hästar från Tyskland och Holland.
Vill du veta mer får du gärna pm:a mig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 079
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar