Tyska hingstar

Cut3Leo

Trådstartare
Någon som vet något om hingstarna Adlerflugel, Capuccino "Mon cheri"(e. Callaghan-Juan)??
Har sökt lite och hittat information om Adlerflugel men vill ha mer information. Någon som har någon kontakt? uppfödare? mail?
Samt Capuccino som jag inte hittar någonting om, är han ej kvalificerad?

Frustrerad som inte kan tyska!!:o
Mvh Michaela

Sv: Tyska hingstar

Det var en Mon Cheri etter Matcho. Den er död.

Hej! Ja det är möjligt att han är svensk!:) Vet bara att han stod i Tyskland då hon betäcktes med honom. Vet ju inte om han hade löst licens eller så. Men jag hittar honom bara inte och någonstans måste han ju finnas. Det finns ju några Mon Cheri men vad jag vet så "kallades" han bara det och han hette egentligen Cap(p)uccino och var skimmel, född 1972.
Ingen som har något tips?
Mvh Michaela

Stoet Mon Amie (37) 7628 e.Juan-Barbarossa fick flera avkommor efter Callaghan. Tyvärr finns det luckor i ASVHs databas men hon är trolig mor till hingsten Cappuccino.

Jag har tittat i stamboken nu.
Mon-Amie fick en hingstunge, skimmel, 1972 e.Callaghan som såldes till Eva-Karin Oscarsson.
Mon cheri är väl troligtvis hans första namn med tanke på mammans namn.
Pma gärna till mig vad det är för häst du söker info om.

Du kan ju alltid fråga Görel här på forumet. Hon har bra koll på stammar. :idea:

Jag kollade i mina stamböcker men hittade ingen Mon Amie (37) 7628 däremot på blup.se hittade jag henne http://blup.se/sv-SE/horses/25807-mon-amie-37 -om det nu är hon som är mamma till Cappuccino.

Jag är också intresserad att veta vilken häst du forskar på. :D :d

Den svenska hingsten Cappuccino 304040565672 tävlades i Tyskland under namnet Cappuccino 6.
Ägare Susanne Rienecker. Vinstsumma 740 €, tävlades fram till åtminstone 1984. Hade placeringar i MSV dressyr och hoppning i Tyskland. Sedan finns det en anteckning om att han var i avel från 1991.

Hej alla! Jo det är så att jag har ett skimmelsto född 1992. Hon heter Irish Coffee och "kom till" i Tyskland, varav jag trodde Cappuccino stod i Tyskland vilket han också ev gjorde men han behöver ju inte vara tysk för det. Mamman heter Arida (brun) och är efter Adlerflügel och Aridas mamma heter Akki, vet dock inte far till Akki, alltså mormorsfar. Vårt sto Irish Coffee fick aldrig några riktiga papper pga olika omständigheter och jag vill nu lösa detta så att fölen får gröna papper samt att hon blir mer användbar inom aveln. Är därför mycket intresserad av DNA prov så om ngn har erfarenhet av detta, PMa gärna! :D

det här är ju jätteintressant! Hon verkar ju ha ganska trevlig gammal stam! Här finns bilder på stoet om någon är intresserad: http://www.fallet.be/irishcoffee.html

tack så jättemycket! Jag vill gärna veta mer om det finns mer att veta! Lever Cappuccino? Behöver man DNA både från mor och far eller räcker det med morfar och far? För efter mor finns det ju säkert inga spår?

Mvh Michaela

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 398
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: malumbub
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 113
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025