tydliga ådror

Sv: tydliga ådror

tror inte det är märkligare än att vissa människor får väldigt framträdande ådror på tex. händerna ;)

okej.. hon hade nämligen inte tydliga ådror från början... men råkade se de häromdagen att hon hade väldigt framträdande blodådror fram på bogen..

många ggr. så kan ju ådrorna svälla av värmen eller när kroppen ansträngts. tex. jag har inte så framträdande ådror på händerna mer än när jag jobbat tungt med händerna eller om det är väldigt varmt ute ;) tror det är lite samma med hästarna så som jag upplever det.

araber har ofta det det beror på att de är tunna i skinnet då ligger blodådrorna ytligt och då svalkar hästen även ned sig lättare och fortare därför används araber till distans :D

Liknande trådar

Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 469
Senast: TinyWiny
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Rosett
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 153
Senast: verser
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka