Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har också tävlat 4 klasser per dag, på hemma plan och på endagars tävlingar, men det här är ju flera dagar. men jag tror inte heller att det är för mkt. Hon lär ju bli galen av att bara stå i box.
Sen så vill jag bara kommentera lite "denna tävling" om det är tumbelweed du ska till (har för mig du varit i andra trådar ang den tävlingen) så är det nog FÖRSTA gången en sån här tävling i den här storleken arrageras i sverige. Iaf har det inte varit någon dom senaste åren... Hela detta konceptet är lite unikt och nytt samt vågat enligt många. High chaparall (stavas nog inte så) har någont liknande koncept.. men den tävlingen är väll inte lika stor har ja för mig.
Sen för att svara på frågan.. Nej två klasser är inte för mycke.. ta det lugnt i mellan bara om ni inte är vana att vara ute på stora tävlingar. Kom ihåg att det är jobbigt för hästen att det är så mycke aktivitet runt och kring HELA tiden och att de faktist också tar mycke energi för en orutinerad häst. Men hästen bör röra på sig så promenader är bra så hästen får koppla av lite!
Ja, inte vet jag. Han har väl varit på anläggningen tidigare och tävlat och påstod att man endast kan gå till banan/ridhuset och vattenspiltorna. Man får tydligen inte gå på några gräsmattor el likn. Så man kan inte bara gåiväg ch låta hästen beta el likn. Dom skulle upp på natten för att kunna rida o så. Men det är ju vad han sa, jag vet inget av egen erfarenhet.
Ja på anläggningen är det mycke tävingar så det 'köper jag'
Inne på området bör man inte gå på gräsmattor om det har regnat av förklarliga skäl.. MEN om man vill promenera med hästen tycker iaf jag att de bästa är att gå ut ifrån området och gå en sväng... sen kan man även gå uppåt mot den andra delen av området där tävlingen inte hålls mot privatstallarna och gå runt alltihopa. Visst det är väll inga så där super spännande vägar men det handlar ju mäst om att hästen ska få röra på sig och komma ut. sen vet jag inte säkert men man borde ju kunna gå iväg mot gräsbanorna och på så vis komma till lite skog. Sen kan du ju gå iväg lite och beta hästen utanför dom "områdets klippta gräsmattor".
Ja om man vill rida fram i tid och i lugn å ro så får man snällt gå upp vid 4 och rida. Då är det folk som rider men det finns inte samma stress som mellan och strax före klasserna!! Många hästar brukar må rätt bra om man rider dom ett "vanligt tränings pass" runt 4-5 på morgonen och sen bara värmer upp dom lite inför klassen. och tävlar man på morgonen kan man rida fram vid 23-24 på natten i stället.
Vet inte hur det kommer vara nu men på april show så va ridhusen öppna för framridning från 5 påmorgonen och till 24 (tror jag de va) på natten.
Det bästa är att prata med personalen som tar emot nere på kontoret vid stallarna för att höra efter vad som gäller och var man får vara.
Vi har aldrig haft några problem med att få gå och beta hästen, främst då uppe i hagen där de har camping längst in i den.. Sen så finns det ju några små...och jag menar små, hagar längst in där som det kanske kan gå att få låna en stund......
Sen finns ju även grusvägen som leder till stället. Om man går åt andra hållet än de man kom från (vägen alltså) så leder den i alla fall nån kilometer bort. Kan vara skönt att komma bort från tävlingsplatsen oxå kanske...
Ok, tur att det finns folk som vart där. Själv är jag helt grön. Min pålla lär inte vara nöjd efter så många dagar på box, så promenader är dyrbara ting
Våran tant är också trevligast om hon får vara ute så mycket som möjligt när vi är på tävling flera dagar.... På Paint-SM 2003 så stod vi i ett av de övre permanentstallen och då lyckades vi få låna hage där uppe.... Helt perfekt...plus att det var det bästa stallet att vara i på grund av att det var vidrigt varmt just den helgen....
Som sagt var prata med dem och säg att vad som helst duger bara du kan få ha hästen ute en stund....men var inte för tjatig..bara lite lagomt...
jag känne rinte hästen och vet inte vad hästen är redo för mentalt, du känner hästen bäst och avgör därför även bäst om de är så fallet är eller inte. Det kan ju variera kraftigt från häst till häst, men fysiskt så tar dne inte skada av det
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.