PonyPowers
Trådstartare
Hej!
Jag flyttade för en månad sen ifrån ett stall där under sista tiden jag stod gick igenom ett byte i regin. Det vart först en twist gällande stallhyra då vi som stod där sen tidigare blev lovade en hyra men vart presenterade med de nya hyreskontrakten en helt annan. Vi hade skrivit på uppsägande av de gamla kontrakten en vecka innan de nya presenterades (nu i efterhand insåg man att det var dumt att skriva på det innan vi fick se de nya kontrakten.) Då ställdes vi mot ett dilemma, antingen skriva på de nya med en annan hyra än de vi hade blivit lovade, eller hitta en ny stallplats på en vecka för att inte riskera att stå utan stallplats.
Jag hittade ett nytt stall och flyttade när det var en månad kvar på kontraktet, så skyndade mig inte med att städa ur min box osv i gamla stallet. När jag kom tillbaka och hade städat fick jag sedan ett samtal om att städningen inte var godkänd och har nu fått två dagar på mig att åtgärda det annars skickar de en "städfaktura".
Det som är är det att i de gamla kontrakten som vi hade skrivit på (inte skrivit på de nya kontrakten med nya ägarna) så står det ingenting om att det kan skickas ut en städfaktura om städningen inte godkänns, utan det står i de nya kontrakten. Kan de verkligen göra så?
Jag flyttade för en månad sen ifrån ett stall där under sista tiden jag stod gick igenom ett byte i regin. Det vart först en twist gällande stallhyra då vi som stod där sen tidigare blev lovade en hyra men vart presenterade med de nya hyreskontrakten en helt annan. Vi hade skrivit på uppsägande av de gamla kontrakten en vecka innan de nya presenterades (nu i efterhand insåg man att det var dumt att skriva på det innan vi fick se de nya kontrakten.) Då ställdes vi mot ett dilemma, antingen skriva på de nya med en annan hyra än de vi hade blivit lovade, eller hitta en ny stallplats på en vecka för att inte riskera att stå utan stallplats.
Jag hittade ett nytt stall och flyttade när det var en månad kvar på kontraktet, så skyndade mig inte med att städa ur min box osv i gamla stallet. När jag kom tillbaka och hade städat fick jag sedan ett samtal om att städningen inte var godkänd och har nu fått två dagar på mig att åtgärda det annars skickar de en "städfaktura".
Det som är är det att i de gamla kontrakten som vi hade skrivit på (inte skrivit på de nya kontrakten med nya ägarna) så står det ingenting om att det kan skickas ut en städfaktura om städningen inte godkänns, utan det står i de nya kontrakten. Kan de verkligen göra så?