twiligt 1062

Sv: twiligt 1062

*KL*

Någon som vet varför han utgick från Strömsholmstävlingens St George?

Varför avbröts/avbröt ryttaren programmet?

Såg honom inte i St George men väl i klassen dagen efter. Där hade han en del missar i galoppdelen som drog ner men vad snygg han är och vilka härliga rörelser. Jag har precis fått en fölunge e. Twilight och jag var nyfiken på att se honom och jag var inte besviken. En kanonfin häst!

Lite bilder från Strömsholm:

Bilder på fölungen kommer. Han är bara ett dygn men rör sig redan med mycket luft :love:.

Pratade med ägaren idag och han ströks eftersom ryttaren inte sett att man bytt ut St George programmet och inte kunde det nya så hon fick utgå.

I Intermediären hade han runt 70 % i travdelen men missade alla byten åt ena hållet vilket resulterade i 0 or som drog ner totalpoängen.

Vad menar du *nyfiken*. Jag är inte så insatt i kandar och hur ser du att han inte trivs? Det är ju ögonblicksbilder ;). Han var väldigt stadig och jämn i form IRL....

Väldigt vacker hingst, men han verkar inte helt komfortabel med betslingen.
Bra observation.Twiligt's svaga punkt är hans problem med munnen, ägaren har själv medgett det, så det är väl ingen hemlighet eller bara dåligt skvaller om hingsten. Hur gamla är hans äldsta avkommor och går munproblemen i arv? Nån som vet?
Såg en avkomma på 3-årstestet som reds med Novabett men verkade vara inga problem med munnen.

Åhh :love: han ser ju fin ut på bilderna iaf :) Skynda dig att sätta in bilder på fölis ;)

Ni som sett honom live vad tycker ni om honom? Gångarter, temprament och exteriört?
Men det måste ju finnas nån dom har en film på honom!!! :cry:

Han gapar på alla bilderna. Hade det bara varit på en av bilderna hade det inte bekommit mig alls för precis som du säger kan det vara en ögonblicksbild.

Jag förstod att det var det du syftade på ;). Gjorde mig bara lite dummare än vad jag är....Kanske är han orolig i munnen det var ingenting som vi tänkte på på plats i alla fall. Här får ni en bonusbild på Twilight med stängd mun:

...och en på en till hingst med öppen mun och kandar: Okeanos :love:

..och en på Grannox:

Ingen av dem verkar trivas med betslingen, eller så har jag knäppt i fel ögonblick och valt fel bilder ;).

Ska strax visa lite bilder på min lille hingstunge!

Senast ändrad:

Vilka fina bilder du tar!! På översta bilden ser det ut som om Okeanos tar i lite extra (långnäsa), hade varit intressant att veta vad de gjorde? Har sett på tidigare bilder att han haft snok på även med kandar. Kanske en stöttesten? Men han är sååå fiiiin!

Tack, tog massor av bilder på Strömsholm! Det är så roligt att fota vackra hästar.

Okeanos gick i samlad trav på bilden så visst tar han i!

Här kommer bilderna på fölis e. Twiligt-Royal Diamond-Legat, ett dygn gammal:

Kunde tom trava riktigt fint trots att han är så färsk:

Funderar faktiskt på ombetäckning. Det står mellan Twiligt och Highcruiser:

KL
Ja det får nog bli twiligt i år, hoppas jag får ett lika fint föl!! ;)
Men jag efterlyser fortfarande video på honom!

Har också fått en Twilight fölis som nu är 2 dgr gammal.
Väldigt lätt i typen med väldigt långa ben och bra halssättning(det och typen är stoets svagheter). Men har tyvärr legat lite trångt så är lite windswept och ser fortfarande lite ihop knycklad ut ;)
Har ändå en riktigt bra galopp och skritt, är lite mer hämmad i traven. Så tror att den kommer bli mycket större än vad den är, men är ändå både lätt, rörlig och taktmässig även nu.
Har tyvärr inga bra bilder där hon står upp eller rör sig som det är nu, så har bara där hon ligger ner. Och hon har tyvärr fått diarre redan, misstänker att mamma mjölkar lite för bra.

Vet inte om min länk fungerar, men testar:
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphoto..._111278923427_779063427_2861522_7999013_n.jpg

/Camilla

Kul med en till Twiligt bebis! Grattis, hon ser fin ut din lilla. Då är ju våra exakt på dagen lika gamla.

För min del blir det ombetäckning med Twiligt och denna gång önskar jag mig ett stoföl ;)!

har också en Twiligt-bebis (Twiligt- Ravell-Hertigen)

HOn är fin ädel och rör sig riktigt trevligt!

Dock är min bebis skadad nu, skar av sig kotsenskidan och vi väntar på svar hur framtiden ser ut för henne....
Iallafall så är jag jätte nöjd med henne och Twiligt verkar ha lättat upp och gett bättre gångarter.
2008-05-26_21_07_30.jpg

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Genom en långsiktig satsning vill Svenska Ridsportförbundet främja hållbara ridskolehästar och svensk avel. - För att möta och förstå...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Letar skor till både 12 åriga sonen och 5 åriga dottern och tycker inte jag hittar någonting. Vad ska vi ha 😄😄
2
Svar
33
· Visningar
1 574
Senast: Sedna
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31