Tvättmaskinskrångel!!

Smulu

Trådstartare
min maskin av märket Electrolux.
Har börjat stanna ungefär där sköljningen ska börja.
Dess tid display visar sedan tiden för hela tvätt programmet. Precis som att jag inte ens skulle ha startat programmet.

Sätter jag igång sköljprogrammet så både sköljer och centrifugerar den.

Vad är felet och vad kan jag göra? Den är sisådär 5-6 år gammal skulle jag gissa.

Så momenten, tvätta, skölja och centrifugera kan den, dock inte i en följd... Vad nu det kan bero på?
 
utrymmet bakom den där lilla luckan längst fram på maskinen är rensat. Maskinen körd på 90 grader två gånger för att rensa ur från fastsittande tvättmedelsrester. Har t o m snurrat pumpen baklänges genom att blåsa i avloppsslangen. Och sedan köra ett mycket kort program. Sist jag hade krångel medförde det att nålfällan fick nya kompisar i form av dotterns hårsnoddar, och lite annat smått och gott. men icke denna gång. Idéer?
 
Ja just det, nu har den fått för sig att den inte kan köra skölj och centrifugi i dn följd heller utan efter skölj stoppar den och går till baka till att se ut som att jag just valt skölj program och ska trycka på start....
 
Ja just det, nu har den fått för sig att den inte kan köra skölj och centrifugi i dn följd heller utan efter skölj stoppar den och går till baka till att se ut som att jag just valt skölj program och ska trycka på start....
Det kan vara programverket - eller vad det nu kan kallas. Låter dyrt :(
Kolla med en reparatör vad de tror?
 
Det kan vara programverket - eller vad det nu kan kallas. Låter dyrt :(
Kolla med en reparatör vad de tror?

Mm reparatör... Frågan är reparatör, eller ny maskin på mellandagsrea??. Eller kanske rent av sätta igång med den där renoveringen av badrum som behövs göras. Det gjordes senast nån gång på typ 80-talet dvs det behövs göras vid.
 
Mm reparatör... Frågan är reparatör, eller ny maskin på mellandagsrea??. Eller kanske rent av sätta igång med den där renoveringen av badrum som behövs göras. Det gjordes senast nån gång på typ 80-talet dvs det behövs göras vid.
Ny maskin låter MYCKET roligare! :D
 
På min maskin finns en återställningsknapp när maskinen stannar på fel ställe. Man får vänta en stund sen funkar den. Börjar väl närma sig slutet på garantitiden:banghead:
 
Vi hade liknande problem med en AEG för en månad sedan, har du någon felkod? (vi fick google på engelska och hittade hos Electrolux för fel kod E 10 ). Ingen aning om ålder på våran dock, rätt gammal gissar jag på. Fick den av farsan för ett år sedan och han hade haft den i verkstaden då den varit igång sporadiskt i ett par år (han fick den begagnad innan dess gissar jag på).

Problem med växelmanöverorganet (fritt översatt av google translate från gear actutator :angel:).

Byte av maskin tyvärr i detta fall, kostar rätt mycket att byta den delen.
 
Nix, ingen felkod... Men hoppas på att några genomkörningar på hög temperatur ska lösa upp lite tvättmedel och annat som sitter fast i skrymslen och vrår.
 
Mamma hade samma fel på sin Electrolux för typ ett år sen,måste ha varit ungefär samma ålder på maskinen. Hon tog ut reparatör som bytte det gratis eftersom det var ett känt fabriksfel.

Det var alltså nån liten grej som alltid gick sönder på modellen i fråga.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Köpte en ny dator på mellandagsrean och den är således ca 1,5 månad gammal. Med datorn ingick ett års gratis McAfee och givetvis var det...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Lime
·
IT & mobiler Vår torktumlare (Electrolux) köpte vi för två år sen, har använt den en gång varje till varannan vecka under det första året, inte så...
Svar
5
· Visningar
1 802
Senast: Sorbe
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 268
Senast: Maddix24
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 331
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp