Skojar du/ni?!
Jag är ensamstående och tvättar visserligen sällan oftare än varannan vecka men då blir det minst:
En FULL maskin med svart/mörk tvätt - jeans, strumpor, trosor, strumpbyxor/leggings, tröjor/toppar.
En FULL maskin med alla övriga färger - tröjor, toppar, klänningar, koftor, handdukar.
En halv maskin vit/ljus tvätt - underkläder, toppar, lakan. (Den kan jag behöva hoppa över ibland för att spara ihop mer kläder.)
Vissa plagg som jag misstänker färgar av sig kan jag köra enskilt första gången, efter någon tvätt brukar inget färga av sig längre (alternativt slänga in dem med svarttvätten där det inte spelar någon roll). Om jag absolut vill tvätta men inte har en full maskin brukar jag slänga in jackor, sängkläder, handdukar, filtar eller liknande som jag annars inte tvättar lika regelbundet som kläder.
Jag vet inte om jag har väldigt mycket kläder (trosorna tar slut efter 3 veckor kanske), byter kläder väldigt ofta (underkläder och överdelar dagligen, byxor mer sällan) eller... ja, om ni har extremt lite kläder och byter kläder extremt sällan.
(Kanske bäst att buke-safea och tillägga att jag inte menar att någotdera är rätt eller fel! Blir bara förundrad över hur olika det kan se ut.)