Tvättförvaring!

Hera

Trådstartare
Jag behöver tips på smart tvättförvaring!

Nuvarande förvaring består av en alltför ofta överfull säck med staplade kläder :p

Förutsättningarna är en liten, ganska trång toalett med en stor varmvattenberedare a la hyresrätt och tvättid vad 7e till 10e dag på grund av dåligt med tvättider i tvättstugan.

Hur har ni det, kanske kan man få inspiration av hur andra har löst det...

Sv: Tvättförvaring!

Vi har just nu sådana här hemma:

37787_PE098086_S3.jpg

Fyra st, en (lite större) för underkläder, en för vittvätt, en för svart/mörkttvätt och en för "glada" färger :D! Har fungerat jättebra, och de är lätta att stapla och smidiga att hantera :).

Sånna där har jag funderat på att införskaffa. Hur mkt rymms i dom ungefär?
drömmen vore ju om man hade ngt som räckte till en maskin, då vet man när det är lagom att tvätta:laugh: (har egen maskin)
Blir det väldigt ofräscht i dom, alltså mer än vanligt, iom att dom är helt täta? Tycker mig minnas att jag läst nånstans att smutstvätt inte ska stängas in...

Jag kör Ikea-påse i klädkammaren. Där slipper både jag och gäster se tvätten.

De är inte alltför tätslutande, locket sitter ju liksom löst så det är nog okej. Man får plats med ungefär en 25 kilo-säck med lucernpellets i en sån :p Om det är till någon hjälp.

"Man får plats med ungefär en 25 kilo-säck med lucernpellets i en sån :p "

Jag älskar exemplet, något som bara hästmänniskor förstår. Fungerar nog inte att presentera för sambon "David, vi borde skaffa sådana där tvättlådor, det ryms en hel 25 kilos säck lucernpellets i dom!" :D

Jag kör Ikea-påse i klädkammaren. Där slipper både jag och gäster se tvätten.

Sådär gör jag med! Fast jag har den i garderoben eftersom jag inte har ngn klädkammare. Sorterar smutstvätten gör jag i tvättstugan rätt in i maskinerna. Funkar kalas tycker jag! (bor i lägenhet)

Har kommit på ett sätt som funkar bra hos oss.
Vi har ikea Fins hos Elfa och många andra märken det är ett trådbackssystem fast med plast korgar. En stor trådbacks hållre och en liten ovan på. Understa har hjul i botten. Lika dant dusch draperi runt som vi har i duschen. Så slipper man se tvätten. Har litet badrum så man får rulla ut tvätt korgarna ur duschen när man skall duscha men det fiukar rikitgt bra.
Bara att ta en och gå till tvättmaskine. Färdig sorterat.
Stor plastback för T-shirt och strumpor och underkäder i 60 grader och mindre plastbackar för 40 grader ex Bh och sånt som skall tvättats för sig.

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 493
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar