Tvätta schabrak på bästa sätt?

EricaJohnsson

Trådstartare
Som rubriken lyder, hur tvättat ni era schabrak? Sånna lite snyggare med mycke "blingbling" på utan att de försvinner ?

fintvätt. Extra sköljning.

Och är det extra extra bling-bling stoppar jag ner shabraket i ett örngott för att skydda blinget mot islag i trumman.

Har en tvättpåse som jag tvättar schabrak i. Vanligt program på 30 grader i maskin. Nu har jag inte några superfina grejer som inte tåls att tvättas i maskin, men det funkar bra. Borstar alltid av dem innan jag tvättar, så att jag får bort så mycket lös smuts och hår som möjligt.

Är det mycket smuts på insidan brukar jag skölja av dem i badkaret innan.
Jag har en kompressor i stallet så jag brukar blåsa det värsta dammet av innan jag tar in sakerna i bilen.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 524
Hemmet Hur tvättar man det på bästa sätt för att få det ordentligt rent? Överdrag till soffdynorna kan tas av och tvättas i maskinen, men...
Svar
6
· Visningar
347
Senast: Pilot
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
396
Senast: ptr
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
665
Senast: Smultron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg