Tvätta Säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tyst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 4 182
T

Tyst

Sökte på ämnet men hittade bara ett fåtal trådar utan konkreta svar i.

Tvättar just nu all min utrustning noggrannt, och tänkte ge mig på säkerhetsvästen, efter 3 år lär det ju fastnat en hel del svett på insidan, och utsidan är lerig efter en bus-ritt igår.
Men HUR tvättar man säkerhetsvästen.
På den står det "Remove foam inserts before wasing" och sedan handtvättsymbolen.
Men det går inte att ta ut panelerna, de är fastsydda i tyget.

Det är en Trop Panel väst om det har någon betydelse

Sv: Tvätta Säkerhetsväst

Jag har en outlyne och den har jag tvättat en gång, nu är det dags igen. Tog en stor balja med ljummet vatten och såpa och så fick västen ligga där någon timme, sen sköljde jag väl med ljummet vatten tills all såpa var borta.

Luktade klart mycket bättre efter den behandlingen.

Smart!
Så det är ingen risk att panelerna går sönder då?
Tänkte egentligen bara spola av lite snabbt.

Vet inte varför de skulle gå sönder? Man böjer ju inte i dom. Tål dom intorkad svett i flera månader så klarar väl en väst en lätt såpbad.

På min väst kan jag plocka av yttertyget och tvätta det separat. Det är kanske det dom menar med din väst också bara att det inte funkar på din. Stoppa den i maskinen skulle jag inte göra iaf.
Jag har valt att låta tyget sitta kvar för mycket av den intorkade svetten sitter säkert i panelerna.

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka