Tvätta fårskinn...

Sv: Tvätta fårskinn...

Jaaa, diskmaskinen, dock inget att rekommendera, blir alldeles för varmt och nosluddet såg helt konstigt ut.

30 grader och ullprogram på tvätt maskinen.

Jag kan dock rekommendera att inte tvätta i vanlig tvätt 40 grader dagen innan man ska rida clinic för P.E (Cardento). Tog ur min ur tvättmaskinen i x antal delar.. Jättekul när man måste ha padden.. Men jag fick tag på en av enkompis som tur var.

Tack för era svar! Tvättade upp det i badkaret nu men kör nog i maskin i morron istället... :D

OJ jag som tvättar min fårskinnspad i just 40 grader..med vanligt tvättmedel och lite sköljmedel...Vet inte om jag tar fintvätt förresten, kanske därför det funkar! :crazy:

Man ska absolut inte använda vanligt tvättmedel till ull! Det vanliga tvättmedlet "käkar upp" ullfibrena. Så är man rädd om sina ullprylar så använd ulltvättmedel.

Vanligt milt schampo o handtvätt eller ulltvättmedel o ullprogram i tvättmaskin

finns det ullprogram på de flesta nya tvättmaskiner eller ör det ovanligt? vi ska köpa ny tvättmaskin nu så man kunde ju klura lite på det här med ens fårskinnspad och sånt. eller rättare sagt, köpa tvättmaskin efter hästens grejers behov :D

grumme tvättsåpa funkar också bra.
ullprogram finns på alla maskiner...............tror jag

Brukar handtvätta med hööks fårskinnstvättmedel

Liknande trådar

Utrustning Vet ni om det finns några vinterridstövlar som är fodrade med äkta fårskinn? Jag hittar bara med fuskpäls vilket jag upplever att det...
Svar
2
· Visningar
268
Senast: Bison
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: Kristall10
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
971
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II