Tvådelat bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare My Beauty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 4 691
Sv: Tvådelat bett

Ja, du kan lika gärna ha remont som aachen. Med aachen räknar jag med snok, annars blir det i princip en engelsk nosgrimma. Och då får du ju stängt munnen lite bättre. Tror det är jättebra att du växlar med hackamooret så att du även då rider utan bett och då kan hon inte gapa alls.

Ja, du kan lika gärna ha remont som aachen. Med aachen räknar jag med snok, annars blir det i princip en engelsk nosgrimma. Och då får du ju stängt munnen lite bättre. Tror det är jättebra att du växlar med hackamooret så att du även då rider utan bett och då kan hon inte gapa alls.

Ja men tar antagligen den låga nosgrimman (remonten) på henne...

Jag har nu tagit bort sporrremen och satt på den låga nosgrimman...
Båda tränarna tycker jag ska ha den. så då blir det så...

Sen så gillar jag det skit mkt

Men tack för alla tips osv.. ska komma ihåg dom..
kommer kanske till användning iframtiden

japp nu ska vi jobba på det här..
Hon har nu exeppterat bettet och tar ett mjuk och fint stöd på det

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: cowgirl81
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka