Två möss.

V

Vakanjaheta

Hejsan :) Jag köpte två möss för lite mer än 1 år sen. De är jättegulliga och snälla och jag undrar om ni vet hur länge möss lever? Elr rättare sagt; ni som hade möss; hur gamla blev era? I djuraffären sa de att de brukade bli 1-1,5 år gamla. Stämmer det?

Sv: Två möss.

jag hade en avelshane som nästan blev två år. Men det kan nog ses som ovanligt. Runt ett år är mer vanligt

Jikes, vilken kort livslängd :eek: Själv har jag läst mig till att de blir 2 år, ungefär.

Fast det lär väl skilja beroende på gener också iofs. Har ingen koll på zoomöss, min grabb (1½ år gammal nu) kommer från registrerad uppfödare och är min första mus, så jag är rätt ny på området :)

Jag ångrade faktiskt att jag köpta mössen i gjuraffären, men jag kunde inte låta bli! Det var faktiskt inte meningen alls att ja skulle köpa två möss. Men vi var på djuraffären för mamma skulle köpa tuggben till vår förra hund. Då så satt de två små möss i en bur och ni kan ju gissa om dom va söta? Och eftersom vi hade bur och sånt hemma så köpte jag dom :) Lite tråkigt bara att vi inte visste när de va födda :/ Men dom kan inte varit så jättegamla eftersom dom växte lite till efter jag köpte dom..

Tror de bli som en hamster ungefär, ca 2 år.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Anonym456
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 409
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 352
Senast: Kajsalisa
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
803
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar