Två hundar?

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej har en liten vovve som har varit själv (utan någon annan hund) i nästan fyra år och jag har hittat en liten kille som behöver omplaceras och tänkte att min kille kanske vill ha en kompis. Men jag är rädd att min hund jag har nu blir utanför? Hunden jag hitta är 1 år gammal.:)

Sv: Två hundar?

Om du har tiden och ekonomin för en hund till och din hund gillar andra hundar så ser jag inget hinder för att du inte skulle kunna ha två.. Jag tror din hund skulle uppskatta en kompis! :)

Våran hane hade varit ensam i 3 år när vi skaffade valpen och han blev superlycklig över sin nya kompis. Blev som en valp igen!

Mvh Domino_s

Vill du ha en till hund för att du vill ha en till hund eller för att du vill "rädda" den där 1åringen?

Om det är en passande hund från seriös säljare och allt verkar bra så kan du ju ha hunden på prov ett tag och se om det går bra. De flesta hundar gillar sällskap.

Min gamling bodde med våra andra hundar när jag bodde hemma, sen flyttade jag hemifrån och tog med mig honom och han var ensam i 5 år.
I somras köpte vi en till hund och det ha gått bra, jag tror dem mestadels uppskattar varandra iaf :)

1 eller 2 tycker jag inte gör så stor skillnad, däremot nu när vi hämtat hem en 3e hund så är det faktiskt stor skillnad.
Helt plötsligt tar hundarna mkt tid och energi, men så är den 3e och senaste hunden vi hämtat betydligt svårare och mer krävande än de andra två så det spelar helt klart roll hur det fungerar.

Jag själv har varken tid, ork eller lust för flera krävande hundar.
Men det är ju så olika vad man vill ha och tycker om.

*kl*
Min gamling gillade inte alls att få sällskap, men accepterade det. Man får sköta introduktionen lugnt och se till att ge båda hundarna kvalitetstid fast de är flera.

Själv tycker jag det är fasligt tomt med bara fyra hundar, och trivs som bäst när de är en fem-sex stycken. Men jag är nog knäpp:D

*kl*
Min gamling gillade inte alls att få sällskap, men accepterade det. Man får sköta introduktionen lugnt och se till att ge båda hundarna kvalitetstid fast de är flera.

Själv tycker jag det är fasligt tomt med bara fyra hundar, och trivs som bäst när de är en fem-sex stycken. Men jag är nog knäpp:D

Min gamling tycker mycket bättre om hanhunden vi skaffade i somras än tiken vi hämtade förra veckan..
Men så är grabbarna båda dvärg schnauzrar och riktiga mjukisar till psyket medan tiken är en riesen som är allt annat än en mjukis..
Så jag tänker att även personligheter spelar roll för om det fungerar bra eller ej med en ny familjemedlem?

Å japp du är knäpp! 5-6 stycken är ju galet många och skitjobbigt :p
Men å andra sidan har du nog sjukt mkt bättre pli på dina än vad jag har på mina så då är det säkert inte lika jobbigt heller.
Fast jag känner mig otillräcklig på bara 3 hundar...

Vill du ha en till hund för att du vill ha en till hund eller för att du vill "rädda" den där 1åringen?

Om det är en passande hund från seriös säljare och allt verkar bra så kan du ju ha hunden på prov ett tag och se om det går bra. De flesta hundar gillar sällskap.

De säljer hunden för ändrade familjeförhållande så jag antar att de inte har jättebråttom att sälja hunden alltså jag vill ha en till hund

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 311
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård