M
Meanwhile
Jag har en rastgård med en stor isolerad hundkoja, gott och väl tillräckligt stor för mina två hundar. Bara en ingång. När jag lämnar hundarna i rastgården går den gamle efter en stund in och lägger sig i kojan. Unghunden stannar utanför och jag har hittills aldrig sett honom komma ut ur kojan när den andre hunden är därinne. Troligen är han ute hela tiden. Han verkar inte rädd för själva kojan utan jag tror att de båda tänker att det är den gamle hundens plats. De kommer bra överens annars.
Har ni förslag på vad jag kan göra åt detta, annat än att sätta dit en koja till? Hjälper det att ta upp en dörr till? Dela av med väggar? Helst skulle jag vilja att det löstes utan att jag behövde ändra kojan, den är ju bra och tillräckligt stor med element och allt. Men nu har jag väntat ett bra tag på att de ska lösa problemet på egen hand, trodde det kanske skulle lösa sig när det blir kallare ute men det verkar inte hända.
Har ni förslag på vad jag kan göra åt detta, annat än att sätta dit en koja till? Hjälper det att ta upp en dörr till? Dela av med väggar? Helst skulle jag vilja att det löstes utan att jag behövde ändra kojan, den är ju bra och tillräckligt stor med element och allt. Men nu har jag väntat ett bra tag på att de ska lösa problemet på egen hand, trodde det kanske skulle lösa sig när det blir kallare ute men det verkar inte hända.