Två honkatter tillsammans

K

Karooo

Sånt här med att sammanföra katter finns det ju ett antal trådar om men jag har ett litet "problem". Det är såhär att jag har en honkatt på 4 år som heter Airbus och ibland tar jag hit mina föräldrars 2 åriga honkatt Pärlan för att hälsa på. Min katt bryr sig inte ett dugg om henne men Pärlan fräser/visar tänder och morrar för sig själv mot våran katt och även ibland när hon inte ens är i närheten av henne eller hon inte ser henne. Idag har de varit tillsammans hela dagen och vår katt bara sover och ignorerar henne och Pärlan fräser hela tiden och ligger på helspänn.
Någon som vet vad det är med Pärlan? Gillar hon inte Airbus eller det är "brist på sysselsättning"?
 
Sv: Två honkatter tillsammans

Varför tar du dit katten för att hälsa på när hon uppenbarligen inte tycker om det? Katten gillar inte din katt helt enkelt så låt henne vara hos dina föräldrar istället.
Pärlan upplever det som väldigt obehagligt att komma hem till dej och din katts revir, det är helt fel i hennes värld för i hennes värld går man inte in på någon annans katts revir för då är risken stor att man åker på stryk. Det är därför hon fräser hela tiden för att tala om att hon är farlig och att din katt ska akta sig.
Var glad för att din katt bara sover istället för att de börjar slåss.
 
Sv: Två honkatter tillsammans

Har du provat att ta med din katt hem till Pärlan någon gång? Pärlan kanske skulle reagera annorlunda ifall hon är i en för henne trygg miljö.
 
Sv: Två honkatter tillsammans

Det är inte normalt för katter att träffa nya, vuxna artfränder utanför sin dagliga "familj". Låt bli bara. Det är stressande för dem, risken för slagsmål finns, och stressen gör dem mer mottagliga för sjukdomar och andra beteendestörningar.
 
Sv: Två honkatter tillsammans

låt bli, om det är kortvarigt.. det är väl klart hon känner sig hotad? inte hennes revir och andra katter.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag var läst alla skräckhistorier om katter som aldrig nånsin funkar ihop, om hur det tagit månader av försiktig tillvänjning innan de...
Svar
17
· Visningar
1 721
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: Pilot
·
B
Övr. Katt Jag skulle introducera hunden och katten för varandra idag, vilket hittills gått otroligt dåligt! :( Jag har lite småpanik och vet inte...
2
Svar
28
· Visningar
7 376
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 720
Senast: Ekblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp